آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی با موضوع فرهنگ و سیره حسینی معرفی شد.
۱۳۹۹-۱۲-۲۷
همزمان با میلاد امام حسین(ع)؛
آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی با موضوع فرهنگ و سیره حسینی معرفی شد.

 

همزمان با ولادت با سعادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با محوریت فرهنگ و سیره حسینی معرفی و پیشنهاد می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با هدف ترویج و نشر فرهنگ اسلامى، بخشی از آثار خود با محوریت سرگذشت‌نامه‌ها و سیره معصومین را منتشر و تاکنون 25 اثر با موضوع فرهنگ و سیره حسینی چاپ و روانه بازار نشر کرده است.

«اخلاق حسینی»، «الامام الحسین(ع) فی الشعر المعاصر العربی»، «الصحیح فی البکا الحسینی»، «الصحیح فی فضل الزیاره الحسینیه»، «امام حسین(ع) و پگاه پیروزی»، «دانشنامه امام حسین(ع)»، «خداشناسی در دعای عرفه حضرت امام حسین(ع)»، «خطبه حسین بن علی(ع) در منی»، «رقیه بنت الحسین(ع)»، «روضه الاحباب»، «روایتی داستانی در مقتل امام حسین(ع)» و... از جمله آثاری است که با موضوع امام حسین(ع) به زیور طبع آراسته شده است.

مردم اخلاق الهی را از پرتو وجود پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) پاک او می‌ستانند و آموخته‌های خود را از آنان دارند. در این میان اخلاق، رفتار هدایتگر و سخنان بصیرت بخش امام حسین(ع) از جایگاه خاصی برخوردار است. نمودارهای اخلاقی که در کتاب «اخلاق حسینی» ارائه می‌شود، همان پرتوهای خورشید امام حسین(ع) است که هرگز خاموش نمی‌شود.

کتاب «گزیده‌ای از سخنان امام حسین(ع)» نیز از دیگر آثار تولید شده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است. این مجموعه با ژرفنگری در احادیث و سخنان امام حسین(ع) به منظور درک درست هدف‌ها و پیام انقلاب عاشورا فراهم آمده است.

به عقیده نویسنده واژه‌ها همواره در تبیین عظمت امام حسین(ع) و تفسیر شخصیت بیکرانه این امام بزرگوار ناتوان هستند و تعبیرها هر چه گویا و ژرف در این باره ناگویاست، از همین رو این محقق دینی سعی کرده در اثر حاضر بیش از پیش مخاطبان را با آموزه‌ها و درس‌های مکتب انسان‌ساز امام حسین(ع) آشنا کند.

در اثر پژوهشی «دانشنامه جامع چند رسانه‌ای امام حسین(ع)» با عنوان «فروغ ولایت ۲» که کاری نو و بی بدیل به شمار می‌آید، تلاش شده است تا با تکیه بر پژوهش‌های بنیادی، نیازسنجی و شناسایی قالب‌های نو و سرعت انتقال با رعایت اختصار، اطلاعات و مطالبی مفید به کاربران ارائه شود.

استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز جهان، استفاده از نمادهای اسلامی در گرافیک، ایجاد یک بسته نرم‌افزاری آماده برای تولید نرم‌افزارهای گوناگون علوم اسلامی و دارا بودن قدرت جست‌وجوی بسیار قوی‌تر از نرم‌افزارهای موجود از جمله ویژگی‌های این دانشنامه چند رسانه‌ای است.

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید