میوه های بهشتی در قرآن
۱۴۰۰-۰۱-۳۱
چکیده و اوست که باغ هایی آفرید نیازمند به داربست و بی نیاز از داربست، و درخت خرما و کشت زار، با طعم های گوناگون، و زیتون و انار، همانند، در عین حال ناهمانند، چون ثمره آوردند از آن ها بخورید و در روز درو حق آن را بپردازید. اسراف نکنید که خداوند مسرفان را دوست ندارد. ( سوره انعام، آیه 141)

نیاز انسان به آب و غذا، مهمترین و حیاتی ترین نیاز روزمره اوست که از تولد تا زمان مرگ وی را همراهی می کند. رشد، طول عمر، تندرستی و سلامتی، آرامش اعصاب و روان، خلق و خوی و رفتار، توان مندی و قدرت، تکثیرنسل و تولید مثل و تمام امور انسانی به نوعی وامدارتغذیه سالمند.

در قرآن کریم آیات زیادی در مورد تغذیه وجود دارد. خداوند در 118 آیه در مورد غذا و خوردن غذا با ما سخن گفته است. در این میان 19 مورد لفظ میوه ( فاکهه و اشتقاقات آن) استفاده شده است که این خود می تواند نکته ای روشن به ارزشمندی میوه ها از نظر غذایی باشد.

به غیر از آیاتی که موضوع میوه به طور کلی در آن مطرح شده است در قرآن آیات دیگری نیز وجود دارد که به بعضی از میوه های خاص به عنوان خیر و عنایتی از جانب پروردگار برای مردم اشاره شده است. این میوه ها عبارتند از: انار، انجیر، انگور، خرما و زیتون.

در این تحقیق سعی شده است نکاتی درباره ی ارزش غذایی میوه ها به طور کلی و میوه های بهشتی در قرآن به طور اخص ارائه شود.

فایل پی دی اف

کلید واژه ها: تغذیه، تغذیه در قرآن،میوه ها، میوه های بهشتی

برچسب‌ها:
مؤلف/نویسنده/عکاس:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید