جلوه ای از توحید عملی سیره انبیای الهی در سوره یوسف(ع)
۱۴۰۰-۰۲-۰۱
پیشنهاد مطالعاتی به نشر در ماه بهار قرآن
جلوه ای از توحید عملی سیره انبیای الهی در سوره یوسف(ع)

 

 

همزمان با ما مبارک رمضان، كتاب «جلوه های هدایتی داستان حضرت یوسف در قرآن کریم» که بیانگر جلوه ای ازتوحید عملی سیره انبیای الهی است از سوی به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) به علاقه مندان به یادگیری مفاهیم قرآنی معرفی و پیشنهاد می شود.

به گزارش آستان نیوز،  داستان زندگی حضرت یوسف فقط در یک سوره از قرآن کریم یعنی سوره «یوسف» آمده است و داستان زندگی این حضرت، تنها داستانی است که در قرآن کریم از ابتدا تا انتهایش در یک سوره ذکر شده است.

این سوره دوازدهمین سوره قرآن از سوره های مکی است که فقط یک نام دارد. در فضیلت این سوره آمده است که از پیامبر نقل شده که فرمود به بندگان خود سوره یوسف(ع) را بیاموزید، زیرا هر مسلمانی که این سوره را تلاوت کند و آن را به خانواده زیر دستانش تعلیم دهد، خداوند متعالی سکرات موت را بر او آسان کرده و به او توانی می دهد که به مسلمان دیگری حسد نورزد.

  هدف این سوره، بیان چگونگی تحقق ولایت خدا نسبت به بنده ای است که ایمان خود را به طور کامل خالص کرده ، سرشار از محبت خداست و برای محبت خدا جایگزین نمی خواهد و به جز او به هیچ چیز دیگر توجه نمی کند.

جلوه های هدایتی داستان حضرت یوسف در قرآن کریم»، دومین دفتر از مجموعه سلسله درس های« تفسیر قرآن کریم» آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی است که در دو جلد به بیان داستان زندگی حضرت یوسف(ع) و توحید عملی سیره انبیای الهی می پردازد.

سوره مبارکه یوسف از دو بخش تشکیل شده ،  بخش اول آن مشتمل بر داستان زندگی حضرت یوسف(ع) است که در آیات یک تا تا آیه 101  سوره به آن پرداخته شده است. بخش دوم سوره از آیه 102 تا 111 است  که با توجه به مباحث مطرح در آیات آن می توان آن را  «توحید عملی(ولایت الهی) سیره انبیای الهی» نام نهاد.

عناوین مطالب بخش اول سوره حضرت یوسف(ع) موضوع بحث تفسیری این کتاب است که در آن به طور اجمالی قصه زندگی حضرت یوسف(ع)، حضرت یوسف(ع) از چاه تا قصر، حضرت یوسف(ع) از قصر تا زندان، حضرت یوسف(ع) از زندان تا حکومت مصر، حضرت یوسف(ع) از حکومت مصر تا وصال حضرت یعقوب(ع)،  دعوت به توحید و عبرت گرفتن از قصه ها بیان شده است.

 

كتاب «جلوه های هدایتی داستان حضرت یوسف در قرآن کریم» با تحقیق و تنظیم دکتر عباس اسماعیلی‌زاده توسط به نشر در  قطع وزیری ، شمارگان هزار نسخه منتشر شده که همزمان با ماه مبارک رمضان با 25 درصد تخفیف به علاقه‌مندان عرضه می شود.

علاقه مندان برای دریافت این اثر و مشاهده و تهیه سایر آثار، می توانند به سایت اینترنتی فروش کتاب به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به نشانیwww.behnashr. Com  مراجعه کنند.

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید