رونمایی از پایگاه تخصصی ماه مبارک رمضان در سامانه کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی
۱۴۰۰-۰۲-۰۴
رونمایی از پایگاه تخصصی ماه مبارک رمضان در سامانه کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی

رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال کتابخانه آستان قدس رضوی از رونمایی پایگاه تخصصی ماه مبارک رمضان در سامانه کتابخانه دیجیتال رضوی خبر داد.

به گزارش گنجینه رضوی، مهدی کریمی با اعلام خبر رونمایی از پایگاه موضوعی تخصصی ماه رمضان در سامانۀ کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس، اظهار کرد: این پایگاه تخصصی شامل بیش از ۵هزار منبع اطلاعاتی از جمله نسخه خطی، چاپ سنگی، کتاب چاپی، مقاله، سند، عکس، فیلم، بریده جراید، کتاب الکترونیکی، نشریه و ... با موضوعات مرتبط با ماه مبارک رمضان است.
رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال کتابخانه آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه این کتابخانه در حال حاضر دارای ۳۵ پایگاه تخصصی در موضوعات مختلف است، افزود: پایگاه تخصصی ماه مبارک رمضان آخرین پایگاه در سامانه کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی است که به منظور دسترسی متمرکز پژوهشگران به منابع مرتبط با این ماه طراحی شده است.
وی خاطرنشان کرد: دسترسی به منابع موجود در این پایگاه تخصصی بر اساس قوانین حق نشر است و پژوهشگران برای بهره‌مندی از آن می‌توانند به منوی مجموعه‌های موضوعی کتابخانه دیجیتال به آدرس digital.aqr.ir و یا به ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال کتابخانه آستان قدس رضوی مراجعه کنند.
کریمی بیان کرد: این پایگاه تخصصی به صورت روزانه به روزرسانی می‌شود و تا زمان تکمیل توسعه پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به تلاش کارشناسان کتابخانه دیجیتال بر دیجیتال‌سازی و دسترس پذیری راحت‌تر منابع از طریق فضای وب به ویژه در ایام کرونا تصریح کرد: منابع پس از دیجیتال‌سازی و فراداده‌نویسی از طریق سرویس‌های مختلف از قبیل خدمات تحویل مدرک، امانت دیجیتال، مطالعه آنلاین و با توجه به قوانین موجود در دسترس پژوهشگران قرار می‌گیرد.

 

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://library.razavi.ir/fa/276982
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید