اعلام ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی در شب های قدر
۱۴۰۰-۰۲-۱۱
ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی در شب های پرفیض قدر اعلام شد.
اعلام ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی در شب های قدر

 

به گزارش آستان نیوز، معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه های ویژه ای را برای زائران و مجاوران حرم مطهر امام هشتم(ع) در شب های قدر تدارک دیده که امسال نیز همچون سال گذشته، با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، این برنامه‌ها طبق پروتکل های خاص و با حضور تعداد محدودی از زائران در صحن های حرم مطهر با مرکزیت صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار خواهد شد.

 

مراسم احیاء شب نوزدهم رمضان

مراسم احیاء شب نوزدهم با قرائت قرآن توسط حمید رضا احمدی وفا آغاز می شود و در ادامه، دعای روح بخش جوشن کبیر توسط حجت الاسلام و المسلمین جعفر اسلامی فر قرائت خواهد شد.

بخش احیا این مراسم نیز از ساعت 23:30 تا یک بامداد با مرثیه سرایی حاج احمد واعظی آغاز و با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس و برگزاری مراسم احیاء ادامه خواهد یافت. پایان بخش مراسم نیز قرائت فرازی از سخنان امام رضا(ع) توسط حاج امیر عارف خواهد بود.

 

مراسم احیاء شب بیست و یکم رمضان

در شب بیست و یکم نیز مراسم با تلاوت آیات روح بخش قرآن کریم توسط کبیر قلندرزاده و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج علی برادران آغاز می شود. در ادامه پس از پخش کلیپی با موضوع «امامت، ولایت و عدالت»، جعفر ملائکه به مرثیه سرایی می‌پردازد و مراسم احیاء با سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی برگزار خواهد شد.

 

 محفل ویژه قرآنی در احیاء شب بیست و سوم

ترتیل خوانی سوره های روم، دخان و عنکبوت، ویژه برنامه قرآنی شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است که جواد پناهی، رضا گلشاهی، احسان محمودی، و محمد عباسی، قاریان برجسته حاضر در این محفل خواهند بود.

در این شب دعای جوشن کبیر را حجت الاسلام و المسلمین شجاع قرائت خواهد کرد و حاج ابراهیم قانع نیز به مرثیه سرایی خواهد پرداخت.

سخنران مراسم احیای شب بیست و سوم نیز حجت الاسلام و المسلمین عالی خواهد بود.

 

 تدابیر ویژه بهداشتی و نظارتی

به همت معاونت خدمات زائران آستان قدس رضوی، در این شب ها امکانات بهداشتی، از جمله توزیع ماسک و ضدعفونی کردن صحن ها بیشتر می شود و با افزایش تعداد خادمان سلامت، نظارت ها بر رعایت دستورالعمل ها نیز تقویت خواهد شد.

چیدمان مناسب فرش ها در اماکن متبرکه برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز از حمله اقدامات مهم خادمان و خادمیاران در این شب ها خواهد بود.

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید