فردا؛ آغاز ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن اوقاف + پوستر
۱۴۰۰-۰۲-۱۲
ثبت‌نام برای حضور در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از صبح فردا، ۱۳ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.
فردا؛ آغاز ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن اوقاف + پوستر

ثبت‌نام برای حضور در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن که هر سال به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، از صبح فردا، دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

بر اساس اعلام مدیران مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه ساعت ۹ صبح، بخش ثبت‌نام در سایت www.quraniran.ir فعال خواهد شد.

مهلت ثبت‌نام یک‌ماه (۱۳ اردیبهشت‌ تا ۱۳ خردادماه) بوده و برگزارکنندگان مسابقات از هم اکنون بر تمدید نشدن زمان ثبت نام تأکید کرده‌اند، لذا از متقاضیان درخواست دارند تا ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

بر اساس گزارش ایکنا، شیوه‌نامه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز پیش از این و در اواخر فروردین‌ماه منتشر شده بود. بر اساس آنچه در شیوه‌نامه اطلاع‌رسانی شده بود، در این دوره، علاوه بر مراحل شهرستانی، استانی و کشوری، مرحله نیمه‌‌نهایی نیز به مسابقات اضافه شده است که قبل از مرحله کشوری برگزار خواهد شد.

مسابقات چهل‌وچهارم در بخش آقایان در ۱۰ رشته و در بخش بانوان نیز در هشت رشته برگزار می‌شود. رشته‌های این دوره شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء قرآن، حفظ ۱۰ جزء،‌ حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن کریم، ‌همسرایی و همخوانی(ویژه آقایان)، اذان(ویژه آقایان) و دعاخوانی در دو گروه بانوان و آقایان است.

براساس آنچه در شیوه‌نامه مورد تأکید قرار گرفته است، مسابقات در رشته‌های حفظ پنج و ۱۰ جزء قرآن، تنها مرحله شهرستانی و استانی دارد و مسابقات در رشته همسرایی و همخوانی قرآن نیز در دو مرحله استانی و ملی برگزار می شود، همچنین مرحله استانی رشته‌های اذان و همسرایی و همخوانی نیز به صورت ضبط اثر و داوری متمرکز در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، برپا می‌شود.

از جمله شرایط عمومی که برای ثبت نام در این دوره از مسابقات تعریف شده است، می‌توان به داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل ۱۸ سال سن(متولدین قبل از ۱۵ خرداد ۱۳۸۲)،‌ اقامت در شهرستان محل برگزاری مسابقه و ... اشاره کرد.

در شیوه‌نامه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن، نیم‌نگاهی به شرایط کرونایی کشور نیز شده و تمام برنامه‌ها با تأکید بر قیدهای «در صورت امکان حضوری برگزار شود» ابلاغ شده است.

آغاز ثبت‌نام چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن + پوستر

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://iqna.ir/fa/news/3968739
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید