رئیس ستاد اقامه نماز کشور:
۱۴۰۰-۰۲-۲۷
معلمان قرآنی نجات دهندگان انسان هستند
رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: معلمان و مربیان قرآنی نجات دهندگان انسان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در گفت و گو با آستان نیوز، تکریم معلمان قرآنی در قالب جایزه قرآنی «الرضوان» را امری ارزشمند دانست و گفت: قرآن مجید همه چیز است؛ حتی امیر المومنان حضرت علی(ع) در خصوص اهمیت این کتاب آسمانی می فرمایند: «قرآن دریایی است که هیچ گاه دستمان به قعر آن نمی‌رسد».

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: بنده 10 سال قبل از انقلاب و 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تلویزیون در برنامه «درس هایی از قرآن» مشغول تفسیر قرآن و سخنرانی هستم. این برنامه همواره از برنامه‌های پر بیننده بوده و هیچ گاه تکراری نشده است؛ اگر قرار بود این برنامه در خصوص هر کتاب دیگری باشد، تاکنون کهنه و تکراری شده بود.

این معلم قرآنی در ادامه افزود: علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن کریم معتقد بود که آیه 101 سوره مبارکه «بقره» دارای یک ‌میلیون و 260 هزار مفهوم است.

وی اضافه کرد: همان گونه که برای به بار نشستن یک محصول باید دانه ای بکاریم و با مراقبت و صرف زمان، منتظر به بار نشستن آن برای برداشت باشیم، برای آشنایی با قرآن کریم و مفاهیم آن هم اگر می خواهیم به محصول و حقیقت آن دست یابیم باید تلاش کنیم و زمان بگذاریم تا آنچه محصول نهایی این معارف است حاصل شود.

شایان ذکر است،«الرضوان» جایزه‌ی دو سالانه جهانی با هدف تکریم مدرسین، اساتید و مربیان قرآنی است. این جایزه فعالیت خود را از اسفندماه سال 99 آغاز کرده است و در تاریخ 4 تیرماه سال جاری با اعلام برندگان به کار خود پایان خواهد داد.

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید