اهدای 17هزار و 892 منبع مطالعاتی به کتابخانه‌های آستان قدس رضوی
۱۴۰۰-۰۴-۲۷
رئیس اداره خدمات کتابداری کتابخانه آستان قدس رضوی از اهدا منابع در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.
اهدای 17هزار و 892 منبع مطالعاتی به کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

 

رئیس اداره خدمات کتابداری کتابخانه آستان قدس رضوی از اهدای 17هزار و 892 نسخه کتاب، نشریه، پایان‌نامه و منبع سمعی بصری به کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش آستان نیوز، عیسی اختری طوسی با اشاره به اهدای 17هزار و 892 نسخه كتاب، نشریه، پایان‌نامه و منبع سمعی بصری توسط افراد حقيقي و حقوقي به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در سه ماه اول سال 1400 اظهار کرد: حدود نیمی از این منابع در دفاتر ثبت، و با توجه به نیازسنجی، به اداره مطبوعات، کتابخانۀ مرکزی و همچنین کتابخانه‌های وابسته در سراسر کشور ارسال شده است.

وی این منابع را در موضوعات مختلف دینی، تاریخی، فقهی، ریاضیات، پزشکی، ادبیات و ... قابل دسته‌بندی دانست. او همچنین از ثبت10 هزار و 610 نسخه کتاب فارسی، عربی و لاتین و منابع سمعی بصری اهدایی و خریداری شده در سامانه‌های سیمرغ، سفارش جستجو و سامانه سافام خبر داد.

اختری طوسی به تشریح فعالیت بخش سازماندهی و فرآوری کتب به عنوان یکی از بخش‌های اداره خدمات کتابداری پرداخت و گفت: اين بخش با بهره‌گيري از فهرست‌نويسان متخصص، مسئوليت سازماندهي منابع را بر طبق نظام رده‌بندي دهدهي ديوئي بر عهده دارد تا شناساندن يك اثر به خواننده و بازيابي سريع و راحت آن را ممکن سازد.

وی از حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، با اهدای 3هزار و 562 نسخه کتاب فارسی و عربی در جایگاه نخست اهداکنندۀ بیشترین تعداد کتاب نام برد و افزود: حجت‌الاسلام محمدعلی رحیمی، مسئول دفتر آیت‌الله مرحوم سیدمحمد حسینی شاهرودی(ره) با 1680 نسخه و ابوالفضل کمیلی‌زاده با 1118 نسخه، در ردیف‌های بعدی بیشترین تعداد اهدای کتاب قرار دارند.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
سایت آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید