غدیر در بیان علی بن‌موسی‌الرضا(ع)
۱۴۰۰-۰۵-۰۹
روایتی از سفر امام هشتم(ع) به خراسان در روز عید سعید غدیر
غدیر در بیان علی بن‌موسی‌الرضا(ع)

 

در عید سعید غدیر خم، کتاب «غدیر از بیان علی بن موسی الرضا(ع)»؛ دربردارنده روایتی از سفر امام رضا(ع) به خراسان در روز غدیر معرفی شد.

 

به گزارش آستان‌نیوز، این کتاب برگرفته از بیانات ارزشمند حضرت رضا(ع) در سفر خود به خراسان در روز عید غدیر خم است که به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شده است.

کتاب حاضر مشتمل بر موضوعاتی چون «خطبه حضرت علی(ع) در غدیر، به روایت حضرت رضا(ع)»، «گواهی به یگانگی خدا و نبوت محمد(ص)»، «هادیان بشر پس از پیامبر(ص)»، «جمعه و غدیر دو عید بزرگ برای مؤمنان» ، «تفسیر غدیر»، «علی(ع) نگران افراط‌ها و تفریط‌ها» و «پیام غدیر برای دوستان حضرت علی(ع)» است.

در بخشی از این اثر آمده است: غدیر خم به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای جهان اسلام شناخته می‌شود که در طول تاریخ از سوی مورخان و مفسران به گونه‌های مختلف تعبیر شده است. اهل بیت پیامبر(ص) و امامان بر حق شیعه، به منظور دور نگه داشتن این واقعه از خطر فراموشی از هر فرصتی استفاده و احادیث و روایات بسیاری را نقل کرده‌اند تا خاطره گرامی آن روز را زنده نگه دارند.

همچنین در بخش دیگر این اثر از بین احادیث و روایات نقل شده آنچه که ما را با اهمیت واقعه غدیر و نقش عظیم و سرنوشت‌ساز آن در هدایت و نیکبختى بشر آشنا می‌سازد، روایت امام علی بن موسی الرضا(ع) از خطبه حضرت علی(ع) در غدیر خم است که به تفصیل در کتاب «غدیر از بیان علی بن موسی الرضا(ع)» تشریح و تفسیر شده است.

 

پیام غدیر در بیان امام رضا(ع)

پیام «غدیر» از دیگر مباحثی است که در این کتاب به آن اشاره شده است: حضرت رضا(ع) در این خصوص بیان فرمودند: هرچند «علی راه خداست» اما در راه متوقف نشوید، زیرا راه برای پیمودن و رسیدن به مقصد متعالی هستی است»؛ ایشان تأکید دارند که تفسیر قرآن، سنت پیامبر(ص)، معرفت دینی و شیوه زندگی را از علی(ع) بیاموزید تا در پیشگاه الهی گرفتار شرک و کفر نشوید. ایشان این روز را با اهمیت و پر فضیلت تر از روزهای دیگر می دانند، زیرا در این روز فرج و گشایش بزرگی حاصل شده که مشکلات و نابسامانی ها را مرتفع ساخته است.

کتاب «غدیر از بیان علی بن موسی الرضا(ع)» به سفارش اداره امور فرهنگی و غنی سازی اوقات فراغت زائران و به قلم احمد آقایی نگاشته شده و در شمارگان 10 هزار نسخه منتشر شده است.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
سایت آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید