پیمانه زندگی، کتابی برای تنظیم دخل و خرج زندگی بر اساس روایات معصومین(ع)
۱۴۰۰-۰۶-۰۷
پیمانه زندگی عنوان کتابی است که روش‌های تنظیم دخل و خرج زندگی را بر اساس روایات معصومین(ع) بیان می‌کند
پیمانه زندگی، کتابی برای تنظیم دخل و خرج زندگی بر اساس روایات معصومین(ع)

 

 پیمانه زندگی عنوان کتابی است که روش‌های تنظیم دخل و خرج زندگی را بر اساس روایات معصومین(ع) بیان می‌کند و به تازگی به دلیل استقبال بسیار مخاطبان، از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برای دومین بار تجدید چاپ شده است.

به گزارش آستان نیوز ،زندگی دنیا سرشار از نعمت‌هایی است که خالق هستی در اختیارمان نهاده است؛ نعمت‌هایی که اگر به اندازه و بجا مصرف شود، آسودگی جسم و آرامش جان را در پی دارد و اگر با استفاده نابجا تلف شود موجب تلخی جان و عذاب الهی می‌شود.

 کتاب «پیمانه زندگی» با بهره‌گیری از آموزه‌های معصومین(ع)، آسیب‌های استفاده نادرست و نیز راه‌های بهره‌مندی درست را در قالبی کوتاه و جذاب بیان کرده است تا به خواننده در مصرف درست نعمت های الهی یاری رساند.

 

«پیمانه زندگی» نمونه‌ای از این تابلوهایی آرام بخش است که هم آسیب را نمایانده و هم هشدارها را ارائه داده است تا مسافران زندگی را در پیمودن این مسیر پر از خطر کمک کرده و در پرتو احادیث نورانی معصومین(ع) آنان را به سعادت و سلامت برساند.

 

این اثر در دو بخش به آسیب‌شناسی مصرف و راهکارهای مصرف می‌پردازد و مفهوم اسراف، نکوهش اسراف، آثار اسراف، اصلاح نگرش‌ها، اصلاح اصول رفتار در خانواده و ادارات و سازمان‌ها و اصلاح شاخص‌ها از دیگر مباحثی است که در این کتاب شرح داده شده است.

 

در بخشی از این کتاب با عنوان «اصلاح نگرش‌ها» آمده است: اصلی‌ترین عامل در تصمیم‌گیری صحیح و رفتار شایسته اصلاح نگرش‌هاست. اگر بدانیم مالک حقیقی خداست، در آمدها به درستی مصرف می‌شود، احساس مسئولیت در همگان ایجاد می‌گردد و کسی فریب تبلیغات گول زننده را نمی‌خورد و...

 

کتاب «پیمانه زندگی» نوشته قنبر علی تیموری است که در قطع رقعی و شمارگان 400 نسخه تجدید چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید