عرصه سیمرغ پاسخی قاطع به نقد قرآن سها
۱۴۰۰-۰۶-۲۵
عرصه سیمرغ پاسخی قاطع به نقد قرآن سها

پدید آور : حسین رضایی

مشخصات نشر: قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، 519.1398ص

شماره دیویی : رن/ن 837س 159/ 297

قرآن کریم مهم‌ترین کتابی است که برترین معارف الهی را با دلنوازترین آهنگ به بشریت هدیه می‌دهد ؛ یگانه کتاب تحریف‌ناپذیری است که مردمان را به بهترین راه سعادت رهنمون می‌کند و نعمت بزرگی است که پروردگار هستی عطای آن را بر زمینیان منّتی بزرگ می‌داند .

دشمنان از صدر اسلام تا کنون برای مبارزه با قرآن از هیچ کوششی فروگذار نکرده و روش‌های مختلفی را آزموده‌اند که نبرد نظامی، محاصره اقتصادی و شبیخون فرهنگی از جملۀ آنهاست. یکی از روش‌های مقابله آنان که امروزه شدت گرفته، ترویج شبهات علیه قرآن کریم است که همه مؤمنان به‌ویژه روحانیان وظیفه دارند در برابر این هجمه بایستند؛ چنان‌که مقام معظم رهبری دراین‌باره معتقدند:

امروز دشمنان ما پول‌های گزافی را خرج می‌کنند .... برای اینکه بتوانند ذهن جوان مسلمان مؤمنِ ایرانی را منصرف کنند؛ منحرفکنند ... از اصل دین، از تعبّد به دین، از مسئله تشیّع تا برسد به نظام جمهوری اسلامی و برسد به بقیّۀ چیزهایی که وجود دارد؛ دائما دارند شبهه خلق می‌کنند .... امروز هم فضای مجازی یک صحرای بی‌پایانی است .... هریک نفری که بتواند با رایانه کار بکند، یک رسانه است. می‌نشینند، پخش می‌کنند شبهات را، حرف‌ها را. جوان‌های مؤمن را، جوان‌های سالم را گمراه می‌کنند. اینها را باید شناخت .... روحانیّت اوّلین وظیفه‌اش این است؛ مهم‌ترین وظیفه‌اش این است .... بعضی‌ها از این مردمان مؤمن، جوان‌های مؤمن از معمّم و غیرمعمّم، روحانی و غیرروحانی ـ بعضی غیر روحانیّون در این زمینه فعّال‌تر هم هستند ـ کارهای بسیار خوبی را انجام می‌دهند با توجه به ضرورت پاسخ‌دهی به شبهات، این امر مهم همواره در دستور کار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن بوده است؛ چنان‌که تدوین مجموعه پرسمان‌های قرآنی و اعجاز قرآن با گرایش شبهه‌پژوهی نمونه‌هایی از اقدامات آن است. پس از انتشار کتابی با عنوان نقد قرآن، برخی استادان و دانشوران به پاسخ‌دهی به شبهات آن اقدام کرده و هرکدام به بخش‌هایی از آن پاسخ داده‌اند. فاضل گرامی جناب آقای حسین رضایی در کتاب عرصه سیمرغ به شبهات چند فصل از کتاب یادشده پاسخ گفته و پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با توجه به تأیید استادانی همچون حجج اسلام آقایان: اسلامی ( مدبر )، قدسی، نقی‌پورفر، دکتر امیدیانی و دکتر زمانیان پس از ارزیابی و تلاش در جهت اتقان بیشتر اثر محققان این مجموعه، به انتشار آن همت گماشته است. انتشار این کتاب برای علاقه‌مندان به معارف قرآن مفید خواهد بود.

 

تایپ مطالب توسط حانیه هنرمند

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
عرصه سیمرغ پاسخی قاطع به نقد قرآن سها
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید