برپایی سوگواره بزرگ رضوی با پوشش گسترده رسانه‌ای
۱۴۰۰-۰۷-۰۶
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی به افزایش سه برابری تولیدات رسانه‌ای ویژه دهه پایانی ماه صفر اشاره نمود و گفت: با پخش گسترده برنامه‌های عزاداری این ایام، دل‌های همه عاشقان امام رضا(ع) را به حرم مطهر رضوی گره می‌زنیم تا از هر نقطه ایران و جهان، در برپایی سوگواره و عزاداری ایام شهادت حضرت رضا(ع) سهیم باشند و خادمان حرم مطهر نیز در صحن و سرای حضرت، نائب‌الزیاره آن‌ها خواهند بود.
برپایی سوگواره بزرگ رضوی با پوشش گسترده رسانه‌ای

 محمد مهدی خیرجو در نشست هم‌اندیشی مسئولان روابط عمومی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی خراسان رضوی که با هدف هماهنگی بیشتر برای اجرای دقیق و منسجم برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر برگزار شد، اظهار کرد: حرم مطهر رضوی همه ساله در دهه پایانی ماه صفر میزبان بیش از سه میلیون زائر از اقصی نقاط کشور بود اما امسال نیز همانند سال گذشته، به دلیل شرایط کرونایی، خیل گسترده دلدادگان حضرت رضا(ع) امکان تشرف به مشهد مقدس را ندارند.
خیرجو با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای اجرای برنامه‌های متناسب با این شرایط افزود: خادمان حضرت رضا(ع) که بیش از همه دلتنگ میزبانی از اجتماع عظیم زائران عزاداران رضوی در دهه آخر ماه صفر هستند، با توجه به شرایط موجود تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا به بهترین شکل ممکن و از طریق رسانه‌های جمعی، فرصت زیارت از راه دور و ارتباط دل‌های عاشقان با حرم مطهر رضوی را برقرار کنند.


پخش تولیدات رسانه‌ای در شبکه‌های داخلی و بین‌المللی
خیرجو با اشاره به اینکه مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تولیدات رسانه‌ای ویژه این ایام را تا سه برابر افزایش داده است، ادامه داد: پخش این تولیدات رسانه‌ای دهه آخر ماه صفر، بعد از اربعین حسینی آغاز می‌شود و علاوه بر شبکه‌های داخلی و برون مرزی صداوسیما، 70 شبکه بین المللی نیز برای انعکاس گسترده آن با آستان قدس رضوی همراهی خواهند داشت.


پویش «همه خادم الرضاییم» با هدف خدمت‌رسانی
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی به شعار محوری دهه پایانی ماه صفر با عنوان «همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» هم اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور تلاش شده است شعار امسال دهه آخر ماه صفر، منطبق با وضعیت موجود باشد و در همین راستا بستری فراهم شده تا همه عاشقان امام رضا(ع)، در هر نقطه از ایران و جهان که باشند، با ارائه حداقل یک خدمت به نیازمندان و محرومان، خادم امام رضا(ع) باشند و با این پویش سراسری که به نام مبارک امام هشتم(ع) مزین است، از مشکلات مردم گره‌گشایی شود.
وی تصریح کرد: هر عاشق امام رضا(ع) می‌تواند با توجه به توان و تخصص خود و به نیت زیارت امام رضا(ع)، خدمتی را به نیازمندان و محرومان ارائه کند و با این کار نام خود را در فهرست خادمان حضرت ثبت کند.


اجرای «طرح آقا حساب کردند» با محوریت تامین دارو ویژه محرومان
خیرجو به برخی برنامه‌های اجتماعی آستان قدس رضوی در این دهه نیز اشاره و اظهار کرد: طبیعتا بخش عمده‌ای از برنامه‌های این ایام سلامت محور و در راستای کمک به بیماران کرونایی و خانواده‌های آن‌ها خواهد بود که در همین راستا، با توجه به اجرای موفق «طرح آقا حساب کردند» برای تسویه بدهی‌های محرومان و مستضعفان، در این دهه نیز این طرح را با محوریت تامین هزینه‌های دارو و درمان بیماران کرونایی نیازمند ادامه خواهیم داد.


ارائه برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی همچنین با اشاره به اهمیت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای خدمت‌رسانی در این ایام تصریح کرد: همه مسئولانی که در دهه آخر صفر به زائران امام رضا(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند جزو خادمان امام رئوف محسوب می‌شوند و همواره طی سالیان متمادی، تمام توان خود را برای این خدمت پای کار آورده‌اند.
در این نشست برخی محورهای خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی در دهه آخر صفر مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان استانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، سپاه امام رضا(ع)، فرودگاه شهید هاشمی نژاد، شهرداری مشهد و دیگر دستگاه‌ها، گزارشی از برنامه‌های خود ارائه کردند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir/fa/300749
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید