بانوی دشت: امام حسين (ع) و زينب
۱۴۰۰-۰۷-۱۹

Description: C:\Users\Administrator\Pictures\بانو.png

پدیدآور: فريبا کلهر؛ تصويرگر حسام الدين طباطبايي؛ ويراستار حسين فتاحي

مشخصات نشر: تهران: قدياني، کتاب هاي بنفشه، 1390.

شماره راهنمای دیویی: 8 ب 657 ک 297/953 ک

معرفی کتاب:

آشنایی کودکان با جنبه های مختلف واقعهی کربلا، مانند دست یابی به سند و نقش اشخاص در عاشورا، باعث می شود این گروه سنی در جریان درک سیر تحولی عاشورا، به فهم دقیق تری از این واقعه ی عظیم دست پیدا کند.

یکی از شخصیت­ های برجسته، که همراه امام حسین علیه السلام در واقعه ی بزرگ کربلا بود، حضرت زینب(س)، خواهر امام حسین (ع) است که رنج ها و مصیبت هایی فراوانی را در این راه متحمل شدند.

حضرت زینب سلام الله علیه، چه در مجلس یزید در شام و چه بعد از آزادی و بازگشت به مدینه، قصه ی مظلومیت شهدای کربلا را برای مردم تعریف می کرد تا یاد و خاطره ی عاشورا و مظلومیت شهدای آن زنده بماند و مردم بفهمند که یزید چه خلیفه ی ستمگری بوده است.

کتاب « بانوی دشت: امام حسین (ع) و زینب»، در قالب داستان و با زبان ساده و روان، بخشی از رشادت ­های ایشان را برای بچه ­های ایران زمین به تصویر می کشد. این کتاب قصه ی امام حسین علیه السلام و خواهرش حضرت زینب سلام الله علیه را بیان می کند.

کتاب« بانوی دشت: امام حسین (ع) و زینب»، ، هشتمین جلد از مجموعه کتاب « قصه های عاشورایی» است که توسط « فریبا کلهر»، به نگارش درآمده و « سید­حسام ­الدین طباطبایی»، تصویرگری آن را بر عهده داشته است.

مجموعه ی ده جلدی «قصه های عاشورایی»، داستان هایی را از کربلا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش برای کودکان بیان می کنند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید