تولد
۱۴۰۰-۰۸-۰۶

Description: C:\Users\Administrator\Pictures\محمد.jpg

پدیدآور: محمدرضا سرشار؛ تصویرگر: حسام الدین طباطبایی

مشخصات نشر: تهران: قدیانی، 1394.

مشخصات ظاهری: 12 ص. : مصور.

شماره دیویی: ت 891 ر 297/93

معرفی کتاب:

یکی از راه های آشنایی کودکان با ائمه ی اطهار علیهم السلام بهره گیری از شیوه ی روایت داستان و قصه برای آن هاست. کتاب « تولد» است که محمدرضا سرشار در قالب داستان، ولادت نبی مکرم اسلام، حضرت محمد صل الله و علیه و آله، را برای کودکان به تصویر می کشد.

کتاب حاضر، اولین جلد از مجموعه کتاب های« قصه‌هایی از حضرت محمد(ص)» است که برای کودکان گروه سنی «ج» مناسب می باشد.

در این مجموعه، 10 مقطع از زندگی پیامبر اسلام صلوات الله علیه، از تولد تا دعوت همگان به اسلام بیان شده است. از جمله ویژگی های این مجموعه می‌توان به نثر روان و ساده آن اشاره کرد به گونه ای که  به راحتی می توان آن را برای خردسالان و کودکان به صورت داستان بیان کرد. هم چنین با توجه به این که برخی کودکان ممکن است در هنگام خواندن کتاب، مفهوم برخی کلمات متن را متوجه نشوند، در پاورقی برخی صفحات، توضیحاتی درباره کلماتی که ممکن است برایشان سوال برانگیز باشد ارائه شده است.
« زندگی در صحرا»، « یک سال با مادر»، « با پدربزرگ»، « سفر به شام»، « ازدواج با خدیجه»، « محمد امین»،‌ « پیامبری»، « دعوت خویشان» و « دعوت همگان به اسلام» عناوین کسایر جلدهای  این مجموعه را تشکیل می دهند.

در بخشی از کتاب «تولد» می‌خوانیم:

نزدیک های غروب بود. بَرَکه تازه کارهای خانه را تمام کرده بود. حیاط را آب پاشیده و جارو کرده بود. آمنه روی تختی کنار دیوار حیاط نشسته بود و استراحت می‌کرد. بزرگ شدن کودکی که در شکم داشت نشان می داد که وقت به دنیا آمدنش نزدیک است. آمنه مجبور بود برای او هم که شده بیشتر مواظب خودش باشد. در خانه به صدا درآمد. مادرش بود. مثل هر روز عصر آمده بود به او سر بزند. می‌خواست اگر کاری دارد برایش انجام دهد یا چیزی می خواهد برایش آماده کند

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید