اعلام فراخوان مسابقه «گلستان وحی» ویژه دانشجویان و طلاب کشور
۱۴۰۰-۰۸-۲۲
مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی فارس از برگزاری مسابقه قرآن «گلستان وحی» ویژه دانشجویان و طلاب سراسر کشور در دو بخش بانوان و آقایان خبر داد.
اعلام فراخوان مسابقه «گلستان وحی» ویژه دانشجویان و طلاب کشور

سپهر قاسمی، مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی فارس، از برگزاری مسابقات قرآن «گلستان وحی» ویژه دانشجویان و طلاب سراسر کشور خبر داد و گفت: این مسابقه تلاوت قرآن به‌صورت مجازی و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقه گلستان وحی به مناسبت فرا رسیدن هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها اجرا خواهد شد، افزود: برگزاری مسابقات قرآنی در رشته‌ قرائت در طول هفته جاری در دو بخش مستقل بانوان و آقایان در حال پیاده‌سازی است که نتیجه آن ایجاد یک محفل در بستر مجازی خواهد بود.

قاسمی با یادآوری اینکه برنامه مذکور با همکاری مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار خواهد شد، گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در این مسابقه ۲۲ آبان‌ماه خواهد بود.

وی، زمان برپایی این مسابقه در بستر فضای مجازی را ساعت ۱۹:۳۰ روز یکشنبه، ۲۳ آبان‌ماه اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند ویدئویی دو دقیقه‌ای از تلاوت خود را به شماره ۰۹۱۷۵۴۲۵۰۳۲ در واتس‌آپ ارسال کنند. با برپايی محافل قرآنی و جذب جوانان می‌توانيم آن‌ها را با قرآن مأنوس كنيم به‌طوری كه خود جوان تشنه اين كتاب الهی شود.

قاسمی، وظیفه تمام مسئولان و خانواده‌ها را فراهم کردن زمینه انس بیشتر نسل جوان با قرآن کریم دانست و افزود: با برگزاری چنين محافل قرآنی و استقبال خوب مردم می‌توانيم به خوبی در اين زمينه فرهنگ‌سازی كرده و جوانان را به قرآن نزديكتر كنيم.

مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی فارس با تأکید براینکه ترویج فرهنگ دینی و قرآنی باید مردمی باشد، گفت: مردمی بودن با بخشنامه نیست بلکه باید قرآن در جان و دل تک تک افراد جامعه رخنه کرده باشد.

قاسمی، یکی از روش‌های مؤثر در ترویج مردمی فرهنگ قرآنی را افزایش و تقویت تلاوت‌های خانگی دانست و افزود: باید کاری کنیم که هر کسی در خانه خود متعهد باشد برای رضای خدا قرآن تلاوت کند.

وی اظهار کرد: در اجرای وظیفه الهی و عمل به حدیث ثقلین و سفارش‌های حضرت امام خمینی(ره) و تأکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص توجه به قرآن کریم در سطح جامعه به‌خصوص در مجامع علمی و دانشگاهی، مدیریت فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی فارس گام‌های مؤثری در زمینه آموزش قرآن و معارف قرآنی برداشته است که از تجربیات استادان قرآن و دانش متخصصان قرآنی استفاده شده است. از این رو گذراندن دروس آشنایی با قرآن کریم به‌صورت انحصاری برای دانشجویان توسط این مدیریت در نظر گرفته شده که تحت عنوان‌های مختلف در دوره‌های استانی ارائه می‌شود.

قاسمی در پایان بیان کرد: پرداختن به امر تبلیغ در مساجد، برگزاری محافل قرآنی، آموزش احکام و سخنرانی در تمام ایام سال می‌تواند از فعالیت‌های مبلغین اعزامی به شهر و روستاهای استان باشد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://fars.iqna.ir/fa/news/4012474
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید