ايمني غذا از ديدگاه قرآن و احاديث برای حفظ سلامتی
۱۴۰۰-۰۸-۲۷
ايمني غذا از ديدگاه قرآن و احاديث برای حفظ سلامتی

پدید آور :الهه لوني... [و ديگران].

مشخصات نشر: يزد: انديشمندان يزد،

شماره دیویی : 992الف297/485

مقدمه:

     مهم ترین و حیاتی ترین نیاز روزمره اسان غذاست. و مبدا  و پیدایش غذا از سوی خداوند می باشد که در جهت تندرستی، تداوم زندگی و توانمندی در راستای انجام وظایف الهی به انسان عطا شده است.

رشد، افزایش عمر، سلامتی،  آرامش روانی اخلاق، بهبود توان، بقاء نسل همه به نوعی وابسته به تعذیه سالم اند. نیاز حیاتی انسان به غذا از تولد تا مرگ وجود دارد و حتی انبیای الهی از این قاعده  جدا نیستند.. آیات و  روایات زیادی مرتبط با غذای پاکیزه و اثرات آن ها بر روی خلق وخوی انسان در دین اسلام وجود دارد که در این میان باید حد اعتدال در خوردن برخی از غذاها که تاثیر مستقیم بر روی خلق و خوی انسان دارد رعایت شود مانند گوشت که موجب خوش اخلاقی، اعمتاد به نفس و شجاعت شده اما زیاده روی در مصرف آن قساوت قلب را به همراه دارد.

گسترش ایمنی غذا با رویکرد اسلامی در جامعه مستلزم داشتن آگاهی از باورها و اعتقادات اسلامی برگرفته شده از قرآن وروایات می باشد. با توجه به تاثیر آموزه های قرآن و احادیث بر فهم و برداشت از تعریف ایمنی غذا و با توجه به اهمیت تدوین دستور العمل های ایمنی غذایی بر پایه فرهنگ ها و باورهای بومی اسلامی در تحقق سلامت عمومی، نویسندگان این کتاب بر آن شدند تا با مطالعه در آیات و روایات اسلامی و نیز آرای متفکران اسلامی، راهبردهای ایمنی بخش در سلامت و ایمنی غذا را بر اساس متون اسلامی مورد شناسایی قرار دهند. آگاهی از راهبردهای معنوی در ایمنی غذا ونیز عمل به آن در ارتقای برنامه های آموزشی مربوط به حیطه سلامت غذا موثر است و هدف غایی تلاشی است در جهت شناسایی کاهش خطرات مربوط به غذاهای ناسالم که افراد جامعه با آن مواجهه می شوند.

منبع:
ايمني غذا از ديدگاه قرآن و احاديث از اله لونی، مهدیه دهقان، سعیده باقر شهر بابکی، ملیحه غفاریان هدشی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید