نشست نقد و بررسی کتاب «جایگاه امامت از دیدگاه امام رضا(ع)» برگزار شد
۱۴۰۰-۰۹-۲۴
کتاب جایگاه امامت از دیدگاه امام رضا(ع) اثرحجت الاسلام دکتر حسینی زیدی در نشستی علمی با حضور حجت الاسلام دکتر حسن خرقانی مورد نقد و بررسی قرار گرفت
نشست نقد و بررسی کتاب «جایگاه امامت از دیدگاه امام رضا(ع)» برگزار شد

 

حجت الاسلام دکتر ابوالقاسم حسینی زیدی نویسنده کتاب جایگاه امامت از دیدگاه امام رضا(ع) در بیان انگیزه های تالیف به لزوم تبیین معارف اهل بیت به ویژه حضرت رضا(ع) و نیز نیازهای آستان قدس رضوی و انتظارات آن از دانشگاه علوم اسلامی رضوی اشاره کرد.

 

وی در بین فصل ها و بخش های مختلف کتاب گفت: در کلیات بحث امامت و کوتاهی از زندگی امام رضا(ع) را بیان کردیم در فصل دوم جایگاه امام و امامت، در فصل سوم خصوصیاتی که در کلام امام رضا(ع) پیرامون امامت وجود دارد در این کتاب جای گرفته است.

مولف کتاب بیان داشت: در فصل چهارم جایگاه امام در جامعه و وظایفی ایشان در جامعه بیان شده و در پنجمین فصل رابطه مردم با امام نیز کار شده است.

حجت الاسلام دکتر حسن خرقانی استادیار گروه علوم قرآنی وحدیث دانشگاه رضوی که قبلا این اثر را مورد ارزیابی قرار داده است در این برنامه بیان داشت: این اثر به لحاظ موضوعی هم بُعد امامت را که مسئله مهم و اساسی در جهان تشیع است و هم نسبتش با امام رضا(ع) که در محضر ایشان بهرمند بودیم را شامل می شود و این ادای وظیفه ای به محضر این امام همام است.

وی افزود: این اثر کتابی خوب و مورد استفاده برای مردم است و تغییراتی که بعد از ارزیابی داشته سبب بهبود کیفیت کار شده است.

حجت الاسلام دکتر خرقانی بیان داشت: حجم این کتاب به عنوان پایان نامه خوب است اما اجازه پردازش بیشتر به موضوعات مرتبط را از دیدگاه نویسنده نداشته و در پایان هر فصل به موضوعات قابل طرح و بررسی در آن فصل اشاره کرده که جا دارد دو برابر حتی بیشتر شود امیدواریم ادامه بدهند و کار زمین نماند.

وی افزود: کتاب ترویجی خوبی است که دارای محتوای خوب و قلمی روان و قابل استفاده برای خیلی از مخاطبان خواهد بود.

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir/fa/308323
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید