فرهنگ‌نامه‌ي سوره‌هاي قرآن به زبان ساده
۱۴۰۰-۱۰-۱۲

پدید آور: غلامرضا حیدری ابهری ابهري؛ تصويرگر: حميد رضا بيرقي؛ ويراستار: حميد گروگان

مشخصات نشر: تهران: قدياني، 1393.  

مشخصات ظاهری: 359 ص.

شماره دیویی: ف 951 ج 297/157

معرفی کتاب:

کتاب « فرهنگ‌نامه‌ي سوره‌هاي قرآن به زبان ساده» به منظور آشنا ساختن کودکان و نوجوانان با معارف قرآن کریم نگارش یافته و در آن، صدها موضوع معارفی قرآن بررسی شده و برای مخاطبان خاص آن توضیح داده شده است. نکات قرآنی کتاب« فرهنگ‌نامه‌ي سوره‌هاي قرآن به زبان ساده» به گونه ای انتخاب شده است که خوانندگان، یک دوره معارف قرآن را به طور فشرده از نظر بگذرانند و با تنوع موضوعات قرآن آشنا شوند و تصویر جامعی از این کتاب عزیز به دست آورند.

از آن جا که قرآن کریم صد و چهارده سوره دارد، کتاب « فرهنگ‌نامه‌ي سوره‌هاي قرآن به زبان ساده» ، نیز از صد و چهارده بخش تشکیل شده است که هر بخش به یک سوره اختصاص دارد. هرکدام از این بخش ها دارای دو قسمت است؛ قسمتی مربوط به معرفی اجمالی سوره و قسمتی که چند نکته از آیات را توضیح می دهد.

از ویژگی های کتاب « فرهنگ‌نامه‌ي سوره‌هاي قرآن به زبان ساده» این است که از مغلق گویی در توضیح آیات و نیز از طرح اختلافات تفسیری به شدت پرهیز شده است. هم چنین، مطالب مطرح شده در کتاب، واضح و روشن هستند و مخاطب به راحتی می تواند آنها را بخواند و بفهمد.

در کتاب « فرهنگ‌نامه‌ي سوره‌هاي قرآن به زبان ساده» برای دسترسی آسان تر به موضوعات بخش فرازهایی از سوره،  نمایه ی موضوعات این بخش تدوین و در پایان کتاب آمده است.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید