ارائه طرحی برای حفظ معانی قرآن با استفاده از روش «لایتنر»
۱۴۰۰-۱۰-۲۳
حجت‌الاسلام والمسلمین علی زارع‌شرودانی، از فعالان قرآنی با استفاده از روش لایتنر طرحی را ارائه داده است که علاقه‌مندان به معارف قرآنی می‌توانند معانی الفاظ قرآن را به صورت رایگان فرا بگیرند.
ارائه طرحی برای حفظ معانی قرآن با استفاده از روش «لایتنر»

یکی از فعالان قرآنی با استفاده از روش لایتنر طرحی را ارائه داده است که علاقه‌مندان به معارف قرآنی می‌توانند معانی الفاظ قرآن را به صورت رایگان فرا بگیرند.

ارائه طرحی برای حفظ معانی قرآن با استفاده از روش «لایتنر»

حجت‌الاسلام والمسلمین علی زارع‌شرودانی، از طلاب‌ حوزه علمیه اصفهان و فعالان قرآنی کشور با اشاره به آشنایی خود با روش لایتنر در چندین سال قبل،‌ گفت: با استفاده از این روش هزاران برگه در رابطه با مباحث حوزوی و ... نوشتم. سال‌ها بعد، با پیدایش گوشی‌های اندرویدی، نرم افزارهایی منطبق با لایتنر ساخته شد و با انتخاب یکی از آنها در جهت تثبیت محفوظات قرآنی به کار گرفتم.

وی افزود: چندی بعد، سازنده این برنامه اجازه داد برای کار علمی، آن را به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار دهم. بر همین اساس از ابتدای امسال، طرحی را برای حفظ معانی الفاظ قرآن و با کمک متد لایتنر شروع کردیم.

زارع تصریح کرد: طی این طرح، نرم افزار مذکور را به مراجعان می‌دهیم، در ادامه دو فایل صوتی که آماده کرده‌ام و بحث لایتنر و چگونگی کار با نرم افزار را در آنها توضیح داده‌ام نیز در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد.

این فعال قرآنی اظهار کرد: مخاطبان طرح پس از نصب نرم افزار و شنیدن فایل‌های آموزشی که حدود ۱۴ دقیقه زمان می‌برد، در گروه‌هایی سازمان‌دهی شده، هر چند روز یکبار، فایلی با حجم بسیار کم دریافت می‌کنند. مخاطبان باید این فایل که مخصوص نرم افزار لایتنر هست، دانلود کرده، وارد برنامه کنند و با شیوه نرم‌افزار (که همان سیستم لایتنر هست) بخوانند؛ سپس، هر کدام موظف هستند از کار خود گزارش ارائه دهند و مدیر هر گروه، بر روند اجرای کار نظارت خواهد داشت.

زارع در مورد محتوایی که در این طرح ارائه می‌شود، گفت: محتوایی که با استفاده از این روش ارائه می‌شود شامل معانی الفاظ قرآن برگرفته از کتاب «قاموس قرآن» اثر گرانسنگ سیدعلی‌اکبر قرشی است. در واقع می‌توان گفت خلاصه‌ای از این کتاب ارزشمند در قالب لایتنر عرضه می‌شود.

یادآوری می‌شود، علاقه‌مندان به شرکت در این طرح، می‌توانند در خواست خود را در پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۳۳۶۷۷۱۱۹ ارسال کنند و به صورت رایگان از این طرح بهره ببرند.

انتهای پیام

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://iqna.ir/fa/news/4027864
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید