همه می گن بسم الله
۱۴۰۰-۱۲-۰۷

پدیدآور: سروده محمد مهاجراني؛ تصويرگر الهه ارکيا

مشخصات نشر: قم: جمال، ۱۳۹۱.

مشخصات ظاهری: ۱۱ ص.: مصور (رنگي)

شماره دیویی: 1391 ه 857 م 1 فا 8 ک

معرفی کتاب:

نقش و اهمیت شروع هرکار با نام پروردگار تا آنجا است که رسول خدا صلوات الله هر کار مهمی که در آن « بسم الله» ذکر نشود بی فرجام معرفی می نمایند. نویسنده کتاب « همه می گن بسم الله» تلاش کرده در قالب شعر و با زبان کودکانه، اهمیت گفتن  نام خداوند در آغاز هر کاری را  به شکل هم پنداری برای بچه ها توضیح بدهد.

اشعار زیبا و دلنشین کتاب « همه می گن بسم الله» به کودک نشان می دهد که هر یک از افراد جامعه خدا را دوست دارند و برای موفقیت در کارهایشان، از ذکر « بسم الله» استفاده می کنند.

کتاب حاضر، شامل 10 شعر کوتاه است که بیانگر استفاده « بابا، معلم، راننده، کشاورز، مغازه دار، دندان پزشک، رفتگر، چوپان، نانوا و نقاش» از نام پروردگار در انجام کارهایشان است.

 کودک با مطالعه کتاب « همه میگن بسم الله» یاد می گیرد که: معلم با کمک گرفتن از خدا درس می‌دهد، پزشک با کمک گرفتن از خدا، بیماران را خوب می‌کند و ... هر کسی هر شغلی دارد و به مردم خدمت می کند؛ خدای مهربان یاری‌اش می‌کند. اگر کمک خدا نباشد هیچ کسی نمی‌تواند کاری را انجام دهد.

در بخشی از کتاب « همه میگن بسم الله» چنین می خوانیم:

اومده تا دوباره            جوی آبو وا کنه    

برگارو جارو کنه          جارو به دست می گیره

اول می گه « بسم الله»

مطالعه کتاب « همه می گن بسم الله»، از جمله کتاب های معرفی شده در کتابنامه « رشد» آموزش و پرورش است که مناسب کودکان گروه سنی « الف» و « ب» می باشد.

منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید