خطیب حرم مطهر رضوی: الگوگیری از سیره نبوی بهترین راه حل برای رفع معضلات اجتماعی است
۱۴۰۰-۱۲-۱۱
خطیب حرم مطهر رضوی گفت: پیامبر رحمت جامع صفات نیکو بود و الگوگیری از سیره ایشان بهترین راه حل برای حل معضلات اجتماعی و اخلاقی جامعه امروزی است.
خطیب حرم مطهر رضوی:  الگوگیری از سیره نبوی بهترین راه حل برای رفع معضلات اجتماعی است

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی خطیب حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه شام بعثت نبی مکرم اسلام؛ حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه که در رواق امام خمینی (ره) حرم حضرت رضا علیه السلام برگزار شد، گفت: بارزترین ویژگی پیامبر اکرم صل الله علیه و آله اخلاق نیکو آن حضرت است. ایشان نه تنها نسبت به مسلمانان بلکه نسبت به تمام جوامع بشری مهربان و دلسوز بودند. 

وی با اشاره به آیه 128 سوره مبارکه توبه؛«لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَئوف رَحِيمٌ» اظهار کرد: دغدغه رسول اکرم صل الله علیه و آله هدایت بشر بود و هنگامی که جهل جاهلان و غوطه ور شدن آنها در ورطه گناه و معصیت را می‌دیدند بسیار ناراحت و غمگین می‌شدند. 

این کارشناس دینی افزود: در دین مبین اسلام تاکید بسیاری بر رعایت اخلاق به خصوص در خانواده شده است. بسیاری از افراد در اجتماع و در جمع دوستان خوش اخلاق و خوش برخورد هستند ولی با اهل خانه رفتار خوبی ندارند. 

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: بداخلاقی موجب ایجاد اختلاف در بین اعضای خانواده می‌شود و خانواده‌ای که اعضای آن با هم اختلاف داشته باشند در دام شیطان خواهند افتاد. 

حجت الاسلام عالی اظهار کرد: پیامبر اکرم صل الله علیه و آله حبیب خدا بودند و بی شک الگوگیری از سیره ایشان ما را نیز محبوب درگاه خداوند خواهد کرد. 

خطیب حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: الگو قرار دادن هر یک از صفات نیکوی پیامبر اکرم صل الله علیه و آله رشته اتصال ما با ایشان را محکم‌تر خواهد کرد و همچنین موجب تقرب ما به درگاه خداوند خواهد شد. 

در ادامه این مراسم محمدرضا طاهری و سید مهدی میرداماد، مداحان و ذاکران سرایان اهل بیت علیهم السلام به قرائت ابیاتی در وصف کرامات و خوبی‌های پیامبر مهربانی‌ها پرداختند و سپس گروه سرود گلدسته‌های رضوی به اجرای سرود پرداختند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید