پیامبری
۱۴۰۰-۱۲-۱۱

 

 

پدیدآور: رضا رهگذر؛ تصویرگر: حسام‌الدین طباطبایی

مشخصات نشر: تهران: قدياني، کتابهاي بنفشه، 1394.

مشخصات ظاهری: ۱۲ ص.: مصور (رنگي)

شماره دیویی: پ 891 ر 297/93 ک

معرفی کتاب:

کتاب « پیامبری» جلد هشتم از مجموعه 10 جلدی « قصه‌هایی از حضرت محمد(ص)» است که داستان به مقام پیامبری رسیدن حضرت محمد (ص) را برای کودکان همراه با تصاویر بیان می کند.

این مجموعه کتاب، به روایت رضا رهگذر و  با تصویرگری حسام‌الدین طباطبایی برای کودکان گروه سنی «ج» به رشته ی تحریر درآمده است.
در این مجموعه، 10 مقطع از زندگی پیامبر اسلام (ص) از تولد تا دعوت همگان به اسلام بیان شده است. از جمله ویژگی‌های مجموعه «قصه‌هایی از حضرت محمد(ص)» می‌توان به نثر روان و ساده آن اشاره کرد به گونه‌ای که  به راحتی می‌توان آن را برای خردسالان و کودکان به صورت داستان بیان کرد. همچنین با توجه به اینکه برخی کودکان ممکن است در هنگام خواندن کتاب مفهوم برخی کلمات متن را متوجه نشوند، در پاورقی برخی صفحات توضیحاتی درباره کلماتی که ممکن است برایشان سوال برانگیز باشد ارائه شده است.
 «تولد»، «زندگی در صحرا»، «یک سال با مادر»، «با پدربزرگ»، «سفر به شام»، «ازدواج با خدیجه»، «محمد امین»،‌ «پیامبری»، «دعوت خویشان» و «دعوت همگان به اسلام» عناوین کتاب‌های این مجموعه 10 جلدی را تشکیل می‌دهند.

سید حسام‌الدین طباطبایی در تصویرگری این کتاب از رنگ‌های متنوع و تصاویری ساده و دور از اغراق استفاده کرده است به گونه‌ای که مخاطب گروه سنی خردسال و کودک به راحتی بتواند با آنها ارتباط برقرار ‌کنند.

در بخشی از کتاب «پیامبری»می‌خوانیم:

«آسمان صحرا برای او همیشه زیبا و تعجب‌انگیز بود! آن قدر بزرگ و عجیب بود که هیچ وقت تکراری و خسته‌کننده به نظر نمی‌رسید. هرنقطه‌اش، می‌توانست ساعت‌ها او را به فکر فرو ببرد. نمی‌شد دنیای به آن بزرگی و زیبایی، بی‌دلیل آفریده شده باشد. آن همه نظم، حتما علتی داشت. بی شک آفریدگارشان با هدف و نقشه‌ای دقیق آنها را به وجود آورده بود. حتما همه آنها در همان راه و هدف حرکت می‌کردند...»

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید