تشریح برنامه‌های آموزشی و معارفی با محوریت قرآن در حرم مطهر رضوی
۱۴۰۱-۰۱-۱۶
همزمان با ماه مبارک رمضان، دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های آموزشی و معارفی با محوریت قرآن برای زائران و مجاوران تدارک دیده است.
تشریح برنامه‌های آموزشی و معارفی با محوریت قرآن در حرم مطهر رضوی

محمدرضا احمدی‌زاده، سرپرست دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی به تشریح ویژه برنامه های آموزشی و معارفی با محوریت قرآن در حرم مطهر رضوی پرداخت و در توضیح جزئیات این  برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری مراسم‌های ترتیل‌خوانی قرآن کریم و همچنین مطالبه مردم، هر روز سه ویژه برنامه‌ ترتیل‌خوانی در حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران حضرت برگزار و به صورت زنده از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.
وی اظهار کرد: نخستین برنامه ترتیل‌خوانی حرم مطهر رضوی با عنوان «طلوع قرآن» هر روز از صحن آزادی بعد از نماز صبح از شبکه یک سیما به صورت زنده پخش می‌شود.
سرپرست دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی ادامه داد: دومین ویژه برنامه ترتیل خوانی آستان مقدس حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) به صورت روزانه از ساعت ۳۰: ۱۰ تا ۱۱:۳۰ در رواق امام خمینی( ره) برگزار می‌شود که به صورت زنده بر روی آنتن شبکه قرآن می‌رود.
احمدی‌زاده اضافه کرد: سومین ویژه برنامه ترتیل خوانی هر روز ساعت ۱۶:۳۰ در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) اجرا و از شبکه افق به صورت زنده پخش می‌شود؛ هم چنین برخی از شبکه‌های رادیویی، صوت مرتلان ویژه برنامه‌های ترتیل خوانی را به صورت مستقیم پخش می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این محافل قرآنی، قاریان برتر حرم مطهر رضوی از جمله محمد جواد پناهی، گلشاهی، هاشم روغنی، پورکویر و... به تلاوت آیات دلنشین قرآن می‌پردازند و قبل از شروع ویژه برنامه‌های ترتیل‌خوانی نیز یکی از اساتید، معارف همان جزء از قرآن کریم را به مدت ده دقیقه بیان می‌کند.
سرپرست دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی تصریح کرد: برنامه ترتیل‌خوانی قرآن زائران غیر ایرانی نیز همه روزه، ساعت 1۷:۱۵تا ۱8:15 در صحن غدیر برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری برنامه ترتیل‌خوانی ویژه خواهران تصریح کرد: این محفل قرآنی با عنوان «ام ابیها» با حضور قاریان و سخنوران خواهر همراه با بیان معارف و کارگاه کودک و نوجوان هر روز ساعت ۱۰ صبح در محل صحن دارالقران الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

 برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
 سرپرست دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی ادامه داد: جلسات تفسیر قرآن کریم با  عنوان «قرآن در جوار عترت» با حضور تولیت آستان قدس رضوی همراه با تفسیر سوره یاسین هر روز از ساعت ۱۳ در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود
وی برپایی محفل درس‌هایی از قرآن با حضور حجت‌الاسلام قرائتی را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در حرم امام رضا(ع) ذکر کرد که همه روزه، ساعت ۲۱ در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 
احمدی‌زاده بر تداوم برگزاری سلسله نشست‌های زندگی بر مدار قرآن در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زندگی باید بر مدار قرآن قرار بگیرد، کرسی‌های ثابت هفتگی با ارائه الگوهای مطلوب و کاربردی سبک زندگی با موضوع تدبر در قرآن، چهارشنبه‌ها در صحن جمهوری اسلامی دارالقرآن الکریم از ساعت11:30 برگزار می‌شود.

 پاسخ‌گویی به سوالات قرآنی 
وی با اشاره به فعالیت کارگاه پاسخ‌گویی به سوالات قرآنی و حدیثی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: به منظور فراهم کردن زمینه لازم برای طرح پرسش‌ها وشبهه‌های قرآنی و حدیثی زائران و علاقه‌مندان به صورت حضوری یا تلفنی کارگاه پاسخ‌گویی به سوالات قرآنی و حدیثی راه اندازی شده که در این کارگاه به پرسش و شبهه‌های دینی و اعتقادی زائران توسط اساتید مجرب حوزه و دانشگاه پاسخ داده می‌شود
احمدی‌زاده ادامه داد: زائران می‌توانند همه روزه به جز روزهای جمعه‌‌ در دو نوبت  صبح‌ و عصر به اتاق‌های پاسخگویی به سوالات قرآنی و حدیثی ویژه خواهران و برادران صحن دارالقرآن الکریم و رواق دارالحجه(عج) مراجعه و یا با شماره‌های 05132003286 و 32002462 ۰۵۱ تماس حاصل کنند.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید