لينالونا
۱۴۰۱-۰۱-۲۳
 

پدیدآور: نويسنده و تصويرگر کلر ژوبرت؛ ويراستار سهيلا امامي

مشخصات نشر: تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامي، کتاب سحر، ۱۳۹۷.

مشخصات ظاهری: 24 ص. : مصور (رنگی)

شماره دیویی: ل 59 ژ 130 ک

معرفی کتاب:

تربیت و آموزش مفاهیم اخلاقی یکی از دغدغه‌های والدین است. آن‌ها دوست دارند که مهارت‌های اجتماعی و ارزش‌های اخلاقی را به خوبی به کودکانشان آموزش بدهند. کتاب‌های متناسب با کودک یکی از روش‌های انتقال این مفاهیم به کودکان است. این کتاب‌ها با زبانی ساده همراه با تصاویر نقش پررنگی در پرورش کودکان دارند به‌خصوص اگر برپایه‌ی قرآن و ارزش‌های اسلامی نوشته شده باشند. کتاب داستان « لینالونا» از جمله‌ی این کتاب‌هاست که به زبانی ساده درباره‌ی حجاب برای کودکان نوشته شده است.

کتاب حاضر درباره‌ی ماجرای دوستی یک دختر خردسال با آدم کوچولویی به اسم « لینالونا» است. این داستان فانتزی به زبانی کودکانه از مسئله‌ی حجاب می‌گوید. دوستی دخترک و لینالونا و صحبت‌های آن‌ دو درباره‌ی حجاب، با قلمی روان و زیبا این امکان را به مخاطب کم سن و سال خود می‌دهد تا بدون استفاده از کلمات قلمبه‌سلمبه با ارزش حجاب آشنا شود.

گرچه موضوع کلی کتاب درباره « ارزش و فلسفه حجاب » برای کودکان است اما نکات تربیتی دیگری را نیز به کودک آموزش می دهد. به طور مثال به کودک می آموزد که دیگران را از روی ظاهر قضاوت نکند و به رفتار و اخلاق دیگران اهمیت بیشتری بدهد.

نویسنده  کتاب « لینالونا» با تصویرهای زیبا و رویایی کتاب که با رنگ‌هایی متنوع و چشم‌نواز کشیده شده‌اند، بر جذابیت متن افزوده است.

مطالعه کتاب « لینالونا» به دختر خانم های گروه سنی « ب» پیشنهاد می شود.

در بخشی از کتاب « لینالونا» چنین می خوانیم:

آدم کوچولو پرسید: « خصوصی یعنی چه؟» گفتم: « خب ... خب ... یعنی این که دوست ندارم به همه نشانش بدهم. مثل یک راز است.» منتظر بودم بپرسد راز یعنی چه؛ ولی فقط گفت: « اوووه!»

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید