يک گل به رنگ ماه و پنج قصه ی ديگر
۱۴۰۱-۰۲-۰۴

پدیدآور: مجيد ملامحمدي؛ تصويرگر: حميد رضا بيدقي

مشخصات نشر: تهران: محراب قلم: کتاب‌هاي مهتاب، 1385.

مشخصات ظاهری: ۲۲ ص: مصور (رنگي)

شماره دیویی: 66 ی 297/68 ک

معرفی کتاب:

یکی بود، یکی نبود. پیرمردی بود غریب. اسبی داشت مثل خودش لاغر و پیر. مقداری هم خوراکی و وسایل راه همراهش بود. پیرمرد از سرزمین شام به شهر مدینه آمده بود. در کوچه ها سرگردان بود که چشمش به او افتاد. ایستاد و با خودش گفت: « یعنی درست می بینم؟ خودش است؟» بله خودش بود؛ امام حسن. پیرمرد گفت: « حالا وقتش است که بروم و به حسابش برسم. باید حقش را کف دستش بگذارم.»....اگر می خواهید بدانید پیرمرد چه خصومتی با امام داشت و چه اتفاقی افتاد می توانید کتاب « یک گل به رنگ ماه و پنج قصه­ ی دیگر» را مطالعه کنید.

کتاب حاضر، جلد سوم از مجموعه کتاب « قصه های خیلی قشنگ» است که به قلم « مجید ملامحمدپور» به نگارش درآمده و توسط « حمیدرضا بیدقی» تصویرگری شده است.

« مهربانی حضرت محمد»، « به خاطر این دو تا گل» ، « نیکی درجواب بدی» ، « کارگر بی‌انصاف» و « بهترین راه» عناوین سایر داستان های کتاب « یک گل به رنگ ماه و پنج قصه­ ی دیگر» را تشکیل می دهند. محور داستان های این کتاب، آموزش گذشت و بخشش  به کودکان می باشد.

هر جلد مجموعه‌ی چهارده جلدی« قصه‌های خیلی قشنگ» به یک موضوع نو و خواندنی اختصاص دارد. مثل: مهربانی با حیوانات، ارزش کار و تلاش، گذشت و بخشش، احترام به دیگران، کمک به نیازندان، مهمان نوازی، ارزش صدقه، احترام به پدر و مادر، مهربانی با کودکان، عیادت بیماران، محبت به غیر مسلمانان، شوخی ها، درباره انصاف و عدالت و درباره ارزش علم. هر کتاب دربردارنده‌ی چند قصه شیرین درباره رفتار و زندگی چهارده معصوم علیهم السلام است. هر کدام از این قصه‌های آموزنده می‌تواند در روش های تربیتی- رفتاری کودکان به کار آید.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید