مهمان های فقير و شش قصه ی ديگر
۱۴۰۱-۰۲-۱۰

پدیدآور: محمود پوروهاب؛ تصويرگر: حميدرضا بيدقي

مشخصات نشر: تهران: محراب قلم، کتابهاي مهتاب،1385.

مشخصات ظاهری: ۲۴ ص.: مصور (رنگي)

شماره دیویی: 893 م 297/68ک

معرفی کتاب:

یکی از خدمتکارها سفره انداخت و غذا آورد؛ غذایی ساده اما خیلی خوشمزه. بعد از غذا، خدمتکار امام با حوله، کوزه ی آب و تشت کوچکی وارد اتاق شد. حضرت علی فوری از کنار سفره بلند شد و آن وسایل را از خدمتکار گرفت، به طرف مرد حرکت کرد و تشت را جلو او گذاشت. حضرت علی می خواست آب بریزد تا مرد مهمان دست هایش را بشوید. اما مرد، خود را عقب کشید و گفت: « این چه کاری است که می کنید؟ مگر می شود مرد بزرگی مثل شما روی دست من آب بریزد؟!»... آن چه خواندید قسمتی از داستان « مهمان نوازی علی» از کتاب « مهمان هاي فقير و شش قصه ی ديگر» است که به قلم « محمود پوروهاب » به نگارش درآمده است.

« من مثل برادر شما هستم» ، « مهمان نوازی علی» ، « مهمان های فقیر» ، « همسفر مهربان» ، « خدمتکار ناشناس» ، « ساکت باش!» و « مبادا بی دوست بمانیم» عناوین داستان های کتاب « مهمان هاي فقير و شش قصه ی ديگر» را تشکیل می دهند.

موضوع داستان های کوتاه و شیرین کتاب حاضر که برگرفته از سیره ی ائمه اطهار علیهم السلام می باشد، « احترام به دیگران» است.

کتاب « مهمان هاي فقير و شش قصه ی ديگر» جلد چهارم از مجموعه 14 جلدی « قصه های خیلی قشنگ» است که هر کدام از جلدهای آن به موضوعی خاص مانند « مهربانی بات حیوانات» ، « ارزش کار و تلاش» ، « مهربانی با کودکان » و ... اختصاص دارد.

از ویژگی های خوب کتاب « مهمان هاي فقير و شش قصه ی ديگر» علاوه بر زبان شیوا و آسان کتاب و آشنایی با گفتار و رفتار معصومین علیهم السلام، تصویرگری خوب کتاب می باشد که لذت خواندن را برای کودک دو چندان می کند.

مطالعه این کتاب به کودکان گروه سنی « ب» و « ج» پیشنهاد می شود.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید