مادر مسيحي من و پنج قصه ی ديگر
۱۴۰۱-۰۳-۱۷

پدیدآور: مجيد ملامحمدي؛ تصويرگر: حميدرضا بيدقي

مشخصات نشر: تهران: محراب قلم، کتابهاي مهتاب،1386.

مشخصات ظاهری: ۲۴ ص.: مصور (رنگي)

شماره دیویی: م گ122 م 297/68 ک

معرفی کتاب:

از آن به بعد، به او بیش تر از همیشه خدمت کردم. هر کاری که داشت برایش انجام دادم. حتی به او در غذا خوردن کمک کردم. لباس هایش را شستم و نگذاشتم به چیزی دست بزند. یک روز مادرم از من پرسید: « عزیز دلم! زکریا! آن وقت ها که مسیحی بودی، این قدر به من محبت نمی کردی. اما از وقتی که مسلمان شده ای، خیلی به من خدمت می کنی و مهربان تر شده ای؟ علت این کارها چیست؟ دست لاغر و داغش را بوسیدم و گفتم.... آن چه خواندید بخشی از داستان کتاب « مادر مسیحی من و پنج قصه ی دیگر» است که به قلم مجید ملامحمدی نگارش شده است.

« یک روز زیبا» ، « سرانجام مرد خسیس» ، « پسر باادب» ، « به جای مادر» و « مژدگانی» عناوین سایر داستان های کتاب حاضر را تشکیل می دهند.

کتاب « مادر مسیحی من و پنج قصه ی دیگر» جلد هشتم از مجموعه‌ی چهارده جلدی « قصه‌های خیلی قشنگ» به قلم محمود پوروهاب و مجید ملامحمدی است که برای کودکان نوشته شده است. هر جلد از این کتاب‌ها به یک موضوع نو و خواندنی اختصاص دارد. مثل: مهربانی با حیوانات، ارزش کار و تلاش، گذشت و بخشش، احترام به دیگران، کمک به نیازندان، مهمان نوازی، ارزش صدقه، احترام به پدر و مادر،مهربانی با کودکان، عیادت بیماران، محبت به غیر مسلمانان، شوخی ها، درباره انصاف و عدالت و درباره ارزش علم.

موضوع داستان های کتاب « مادر مسیحی من و پنج قصه ی دیگر» آموزش مهربانی با پدر و مادر با بیان  چند قصه شیرین درباره رفتار و زندگی چهارده معصوم علیهم السلام است که هر کدام از این قصه‌های آموزنده می‌تواند در روش های تربیتی-رفتاری کودکان به کار آید.

از ویژگی های خوب کتاب علاوه بر زبان ساده و شیرین داستان، تصویرگری های خوب کتاب است که لذت خواندن را برای کودکان دوچندان می کند. هم چنین در مواردی که واژه ای نا آشنا برای کودک باشد با شماره گذاری مشخص شده و در پایان داستان به صورت پاورقی توضیح داده شده است.

مطالعه ی کتاب حاضر به کودکان گروه سنی « ب» و « ج» پیشنهاد می شود.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید