کتاب «خادم گلدسته‌ها» رونمایی شد
۱۴۰۱-۰۴-۰۵
به همت انتشارات آستان قدس رضوی، مراسم رونمایی و خوانش کتاب «خادم گلدسته‌ها» ویژه کودکان در رواق کودک حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کتاب «خادم گلدسته‌ها» رونمایی شد

این مراسم ادبی صبح دیروز 4 تیر ماه با حضور حسین سعیدی؛ مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی و لیلا خیامی؛ شاعر کتاب «خادم گلدسته‌ها» در رواق کودک حرم مطهر رضوی اجرا شد.
لیلا خیامی در این مراسم با اشاره به اینکه زیارت امام رضا(ع) منوط بر حضور در حرم مطهر رضوی و تبرک جستن از ضریح منور نیست، گفت: همه کودکان از جغرافیای سراسر کشور و جهان با ارتباط قلبی با امام رضا(ع) می‌توانند این امام همام را زیارت کنند.
وی با بیان اینکه کتاب «خادم گلدسته‌ها» دارای تصویرسازی‌های زیبا و متشکل از اشعار ساده و کودکانه امام رضایی است، ادامه داد: سرودن شعر برای کودکان بسیار دشوار است چراکه از هر واژه و کلمه‌ای نمی‌توان برای رسانده معنا و مفهوم موضوع به کودکان استفاده کرد بلکه باید از واژه‌های ساده و عامیانه بهره‌ برد.
شاعر کتاب «خادم گلدسته‌ها» خاطرنشان کرد: ابتدا برای سرودن شعر کودکانه، شاعر در ذهن خود باید تصویری از کودکان همچون دویدن و بازی کردن در صحن و سرای حرم مطهر، مبهوت شدن پرواز کبوتران و ... داشته باشد تا بتواند اشعار دلنشین و جذابی بسراید.
خیامی در ادامه به‌نشر را انتشاراتی قوی و حرفه‌ای در حوزه کودک و نوجوان دانست و افزود: این کتاب برای بچه‌های گروه سنی ب و ج (دبستان) در قالب شعرهایی کودکانه با موضوعات آداب زیارت، حس و حال کودکان در صحن وسرا و معرفی کتابخانه آستان قدس رضوی نگاشته شده است و بنده در این کتاب  سعی کرده‌ام که زیارت را به شکل‌های مختلف برای بچه ها تداعی کنم.
کتاب «خادم گلدسته‌ها» در پایان با حضور مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی، رئیس اداره پایگاه‌ها و نخبگان معاونت تبلیغات اسلامی و شاعر این اثر ادبی رونمایی شد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید