امام جواد علیه السلام
۱۴۰۱-۰۴-۱۴

پدیدآور: فریبا کلهر؛تصویرگر: علی نامور 
مشخصات نشر: مشهد: شرکت به نشر، کتابهاي پروانه، ۱۳۸۸

مشخصات ظاهری: 24ص.: مصور (رنگي)

شماره دیویی: الف 657 ک297/958 ک

معرفی کتاب:

بعد از شما امام ما کیست؟ امام رضا علیه السلام به پسرش اشاره می کند و می گوید: « فرزندم، ابوجعفر، او جانشین من است.» - اما او که فقط سه سال دارد! امام جواب می دهد: « خردسالی و کوچکی مانع امامت او نیست؛ حضرت عیسی علیه السلام کمتر از سه سال داشت که به پیامبری انتخاب شد.» آن چه خواندید قسمتی از شروع کتاب « امام جواد علیه السلام» می باشد که به قلم « فریبا کلهر» برای کودکان به نگارش درآمده است.

نویسنده در قسمت اول کتاب، با عنوان « امام ما کیست؟» به بیان مسئله ی امامت حضرت جواد الائمه علیه السلام از زبان حضرت رضا علیه السلام اشاره می کند؛ جدایی امام جواد علیه السلام و پدرشان هنگام سفر به مرو در « دست هایی در دست هم» به تصویر کشیده می شود؛ ماجرای شجاعت امام جواد علیه السلام در برخورد با مامون خلیفه در بخشی با عنوان« پدرت کیست؟» بیان می شود؛ در« داناتر از همه» اشاره به علم امام می شود؛ « به مقصد می رسی!» و « حرف هایی برای همیشه» اشاره به گوهرهایی ناب از سخنان امام جواد علیه السلام دارد؛ چگونگی رفتار امام علیه السلام در دزدی از کاروان ایشان را در « بی قراری نمی کنم» روایت می کند؛« نماز و درخت میوه» اشاره به یکی از کرامات ایشان دارد؛ « این هم طلب تو» و « خداوند تو را می بیند» به علم غیب حضرت و یکی از فرمایشات ایشان اشاره می کند.

کتاب « امام جواد علیه السلام» از مجموعه 14 جلدی « با علی یا علی » است که هر کدام از مجلدات آن در ارتباط با تبیین سبک زندگی یکی از چهارده معصوم علیهم السلام در قالب روایت داستانی ساده و کودکانه می باشد.

خواندن حکایت های شیرین و واقعی این مجموعه به کودکان گروه سنی « ج» پیشنهاد می شود.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید