جشن بزرگ برکه
۱۴۰۱-۰۴-۲۱

پدیدآور: علی باباجانی؛ تصویرگر: سارا دستمالچیان

مشخصات نشر: قم: بهار دلها، ۱۳۹۵.

مشخصات ظاهری: ۱۲ ص.: مصور (رنگي)

شماره دیویی: ج 113 ب297/951 ک

معرفی کتاب:

عید غدیر روز بزرگی است که در آن پیامبر اکرم  صلوات الله علیه و آله در بازگشت از حج، مردم را در کنار برکه ای به نام « غدیر خم» جمع کردند و حضرت علی علیه السلام را به عنوان وصی و جانشین خود معرفی نمودند. در این باره کتاب های مختلفی برای کودکان نوشته شده که یکی از آن ها « جشن بزرگ برکه» است.

آقای علی باباجانی نویسنده ی کتاب «جشن بزرگ برکه» سعی کرده از زاویه متفاوتی به واقعه غدیر نگاه کند. نویسنده، واقعه ی بزرگ غدیر را در قالب داستان و به زبان شیرین کودکانه وجذاب برای کودکان سال های دبستان روایت کرده است .در این کتاب، حادثه غدیر از زبان برکه و پرنده و درختان برای بچه ها روایت می شود.

راوی کتاب « جشن بزرگ برکه» ، برکه ای است که دور آن چهار پنج درخت وجود دارد. مسافران از راه می رسند و کنار برکه استراحت می کنند. روزی برکه دور و برش بسیار شلوغ می شود به طوری که این ازدحام بی سابقه بوده است و بدین ترتیب برکه واقعه غدیر را بیان می کند.

علاوه بر زبان شیرین و ساده کتاب، رنگ آمیزی نیز در کتاب «جشن بزرگ برکه» گنجانده شده تا بچه ها بتوانند هم زمان با خواندن قصه، نقاشی های کتاب را متناسب با سلیقه خود و فضای قصه رنگ کنند و لذت بیش تری ببرند.

در بخشی از کتاب، چنین می خوانیم: پرنده جلو آمد و گفت : یک خبر خوب دارم، پیامبر مهربان قرار است این جا نماز بخواند و سخنرانی کند

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید