قهرمان غدير
۱۴۰۱-۰۴-۲۷

پدیدآور: نويسنده عليرضا سبحاني‌نسب؛ تصويرگر مهناز رضايي؛ ويراستار زهرا عبدي

مشخصات نشر: قم: جمال، کتابهاي سلام، ۱۳۹۷.

مشخصات ظاهری: ۲۴ ص.: مصور (رنگي)

شماره دیویی: ق 275 س 297/951ک

 

معرفی کتاب:

چرا غدیر خم برای شیعیان روز مهمی است؟ چرا این روز را عید می گیرند؟ اهمیت روز غدیر در چه نکته ای نهفته است؟  ماجرای غدیر خم کی اتفاق افتاد؟ چرا علی بن ابی طالب علیه السلام به عنوان امیرمومنان انتخاب شد؟ شایستگی های حضرت علی علیه السلام در چه چیزهایی خلاصه می شود؟ کودکان ما باید از خردسالی با حقیقت ماجرای غدیر آشنا شوند. کتاب « قهرمان غدیر» برای آشنایی کودکان با ماموریت بزرگ پیامبر صلوات الله علیه و آله و رهبری و ولایت امیرمومنان حضرت علی علیه السلام است.

کتاب « قهرمان غدیر» که به قلم « علیرضا سبحانی نسب» به نگارش درآمده کودکان را با شایستگی علی ابن ابی طالب برای این مقام و حقیقت انتصاب آن حضرت در روز عید غدیر آشنا می سازد .

« ولادت در خانه خدا» ، « تربیت آسمانی با سرپرستی پیامبر» ، « ایمان به پیامبر در ده سالگی» ، « پذیرش وصایت پیامبر در ده سالگی» ، « جانفشانی و خوابیدن در بستر پیامبر» ، « ازدواج با دختر پیامبر» ، « شجاعت و دفاع از اسلام در برابر یهود» و « انتصاب به امامت و رهبری در غدیر خم» عناوین بخش های کتاب را تشکیل می دهند.

در بخشی از کتاب « قهرمان غدیر» چنین می خوانیم:

کمی بعد به خواست خدا، دیوار کعبه شکافته شد. صدای شکافته شدن دیوار کعبه همه را متوجه خانه ی خدا کرد. گروهی دور خانه ی خدا می چرخیدند و عده ای در کنار هم نشسته و به گفت و گوی با هم مشغول بودند.آن ها از جا برخاستند و به دیوار کعبه چشم دوختند. با تعجب دیدند دیوار خانه ی خدا شکافته شد و همسر ابوطالب به درون کعبه رفت و دوباره دیوار به حالت قبلش برگشت.

همه نگران فاطمه بودند. کلید آوردند تا قفل در خانه ی خدا را باز کنند؛ وای هر چه تلاش کردند در باز نشد. فهمیدند آن چه اتفاق افتاده به خواست خدا بوده و تنها باید منتظر بمانند.....

مطالعه ی کتاب « قهرمان غدیر» به کودکان گروه سنی 8 تا 12 سال پیشنهاد می شود.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید