تفسیر شمس
۱۴۰۱-۰۹-۱۰

پدیدآور: مصطفی بروجردی

مشخصات نشر: قم: موسسه بوستان کتاب قم (مرکز چاپ و نشر دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم)، ۱۳۹۷.

مشخصات ظاهری: ج

شماره دیویی: ت 486 ب 297/179

معرفی کتاب:

« تفسیر شمس» با استفاده از روش تدبر در قرآن نگاشته شده و کوششی عقلانی برای فهم متعارف از آیات است. در این شیوه از روش های مختلف از جمله بهره برداری از آیات، روایات قطعی، برهان و ... استفاده شده است.

در ابتدای هر سوره، اطلاعاتی کلی و اجمالی درباره سوره ارائه می شود: تعداد آیات، مکی یا مدنی بودن سوره، نام یا نم های سوره، جایگاه سوره در ترتیب فعلی، ترتیب نزول و سرانجام مروری فشرده بر محتوای سوره. در ادامه، آیات سوره، یکی یکی و در برخی موارد به علت پیوستگی، چند آیه با هم نقل می شوند. معمولا آیات قرآنی از بخش ها و فرازهای متفاوتی تشکیل می شوند، تلاش شده هر فراز، جداگانه بررسی شود.

نویسنده کوشیده هر آیه را به طور مستقل توضیح دهد و حتی اگر به مضمونی بارها در قرآن کریم اشاره شده باشد، ذیل هر آیه به آن پرداخته شده است. بنابراین از ارجاع توضیح و تفسیر آیه به سایر آیات اجتناب شده است.

« تفسیر شمس» با این رویکرد نگاشته شده تا همه علاقه مندان به فهم قرآن به ویژه نسل جوان علاقه مند به قرآن و فاقد اطلاعات تخصصی بتوانند با قرآن انس بگیرند و از مضامین و معارف آن بهره ببرند. از طرفی نویسنده در این تفسیر کوشیده از هرچه فهم آن برای مخاطب غیر فارسی زبان دشوار و دیریاب است، اجتناب کند.

از دیگر ویژگی های تفسیر حاضر، خوش خوانی، پرهیز از بحث های فراقرآنی و دوری از نزاع های علمی می باشد.

تفسیر شمس در 10 مجلد به رشته ی تحریر درآمده است: جلد اول: فاتحه الکتاب- آل عمران؛ جلد دوم: نساء- انعام؛ جلد سوم:اعراف-یونس؛ جلد چهارم: هود-نحل؛ جلد پنجم: اسراء- انبیا؛ جلد ششم: حج-نمل؛ جلد هفتم: قصص-یس؛  جلد هشتم: صافات-جاثیه؛ جلد نهم: احقاف-تحریم و جلد دهم: ملک- ناس.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید