دوستی پنهان: قصه هایی از زندگی امام حسن عسگری علیه السلام
۱۴۰۱-۰۹-۱۹

پدیدآور: مسلم ناصری؛ تصویرگر: محمدحسین صلواتیان

مشخصات نشر: مشهد: انتشارات به نشر، 1388.

مشخصات ظاهری:24 ص. مصور( رنگی)

معرفی کتاب:

یکی از نکات مهم در تربیت و پرورش دینی و مذهبی کودکان، بهره گیری از الگوهای حقیقی و اسلامی است. پیامبران و امامان معصوم علیهم السلام بهترین نمونه در این زمینه هستند. با توجه به اهمیت آشنایی کودکان با سبک و سیره زندگی ائمه اطهار علیهم السلام و تقویت بُن مایه های دینی و اعتقادی آنان، لازم است کتاب هایی متناسب با گروه سنی کودکان در دسترس ایشان قرار گیرد. کتاب « دوستی پنهان: قصه هایی از زندگی امام حسن عسگری علیه السلام» از جمله کتاب هایی است که سعی دارد کودکان را از طریق زبان شیرین قصه و داستان با شخصیت امام حسن عسگری علیه السلام بیش تر آشنا کند.

کتاب حاضر جلد سیزدهم از مجموعه کتاب« قصه های شیرین از زندگی معصومین علیهم السلام» است که به قلم مسلم ناصری و تصویرگری محمّد حسین صلواتیان، چاپ شده و راوی قصه هایی از زندگی امام حسن عسکری علیه السلام ویژه کودکان است.

این کتاب ، قصه زندگی امام حسن عسگری علیه السلام را به عنوان دوّمین امامی بعد از امام رضا علیه السلام که به ایران سفر کرده و شهرهای قم و ری را دیده است بازگو می کند.

کتاب « دوستی پنهان: قصه هایی از زندگی امام حسن عسکری علیه السلام» که به صورت مصور و در قالب داستان کودکان تهیه و تدوین شده‌است به بیان داستان‌هایی از زندگی گهربار امام حسن عسگری(ع) می‌پردازد. دوستی پنهان، بازگشت شیرین،خوش رکاب، دزد سکه‌ها از عناوین برخی از این داستان‌ها می‌باشند. در داستان خوش رکاب به حکایت رام نمودن یک اسب سرکش و ناآرام توسط امام اشاره می‌کند در حالی که خلیفه و همراهانش منتظر ناتوانی امام در مقابل این کار بودند امام با مهربانی خاص اسب را زین و یراق کرده و برپشت آن نشستند و ...

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید