من امام حسن عسگری علیه السلام را دوست دارم
۱۴۰۱-۰۹-۱۹

پدیدآور: غلامرضا حیدری ابهری؛ تصویرگر: طاهره رضایی

مشخصات نشر:قم: جمال، 1393.

مشخصات ظاهری:24 ص. مصور ( رنگی)

معرفی کتاب:

با داشتن پیشوایانی کامل و اسوه هایی جامع برای یک زندگی سراسر موفقیت و آرامش، نیازی به الگوهای کاذب و نمادین نیست؛ به شرط آن که نسل نو، امام و پدران معنوی خود را به نیکی بشناسند و ارتباط عاطفی شایسته را تشکیل دهند. امام حسن عسگری علیه السلام یازدهمین امام ما شیعیان و پدر حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه می باشند. امام حسن عسکری (ع)، در مدت شش سال امامت خود، با سه خلیفه‌‌ی عباسی هم‌دوره بود که هرکدام تلاش می‌کردند امام را به شهادت برسانند. «معتز» امام را زندانی کرد و دستور داد ایشان را به قتل برسانند، اما پس از سه روز، معتز به دستِ ترکان به هلاکت رسید. خلیفه‌‌ی بعدی نیز علاوه بر زندانی کردن امام، تصمیم به قتل ایشان گرفت که ترکان او را نیز به قتل رساندند. امام حسن، مهربان، صبور و بخشنده بود. ایشان را سال‌‌‌های زیادی در زندان نگه داشتند تا نتواند شیعیان و دوست‌‌دارانش را ببیند.برای آشنایی بیش تر با این امام همام می توانید کتاب « من امام حسن عسگری علیه السلام را دوست دارم» مطالعه کنید.

کتاب حاضر جلد سیزدهم از مجموعه چهارده جلدی (من اهل بیت را دوست دارم ) است که براساس یکی از بهترین روش ها برای معرفی شخصیت های مذهبی نوشته شده است. در این روش، تنها به جنبه های تاریخی زندگی این شخصیت ها بسنده نمی شود؛ بلکه در کنار توجّه به جنبه های تاریخی، مقام معنوی، سبک زندگی، افکار و اندیشه ها و سخنان آنان نیز متناسب با مخاطب کودک و نوجوان مورد توّجه قرار می گیرد.

در هر یک از جلد های این مجموعه که به زندگی یکی از این بزرگواران اختصاص دارد مخاطب کودک و نوجوان با ولادت، دوران کودکی، والدین و نحوه زندگی شان آشنا می شود. حکومت ها و حاکمان هم عصر با آن ها دوران جوانی و بزرگسالی و نحوه ی شهادت این عزیزان از دیگر مطالب این مجموعه به شمار می آید. در صفحه ی انتهایی هر جلد کودکان به طور اختصار با نام، لقب، کنیه، محل تولد و زمان شهادت این بزرگواران آشنا می شوند، همچنین سه سخن از معصومی که آن جلد به ایشان اختصاص دارد در این صفحه به چاپ رسیده است. تمام جلدهای این مجموعه با تصاویر رنگی و زیبا همراه شده است. این مجموعه در کتاب نامه ی رشد آموزش و پرورش به عنوان اثری مناسب برای گروه سنی ۸ تا ۱۲ سال معرفی شده است.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید