قصه‌های قرآنی: راه و چاه
۱۴۰۱-۰۹-۱۹

پدیدآور: شهرام شفيعي؛ تصويرگران: حميدرضا رشيديان... [و ديگران]

مشخصات نشر: تهران: نشر طلايي، ۱۳۸۹.

مشخصات ظاهری: ۲۰۰ ص.: مصور (رنگي)

شماره دیویی: ق 556 ش 297/156

معرفی کتاب:

پس آزر- آن عموی بت تراش- گفت: ای ابراهیم، تیشه و قلم را در دست بگیر و تراش دادن چشم و چانه ی بت را از من بیاموز. زیرا تو جوانی و انگشت هایت، رقصاندن قلم را زود فرا خواهد گرفت. ابراهیم گفت: دست های من بتی نخواهد تراشید و حتی مگسی را از چشم هیچ بتی دور نخواهد کرد. آزر گفت: آیا تو نمی خواهی اسبی از نژاد خوب در اصطبل داشته باشی؟... نه چاق و نه لاغر... با دندان های سفید کوچک... و سوراخ های گشاد بینی؟...آن چه خواندید بخشی از داستان ابراهیم علیه السلام از کتاب « قصه های قرآنی: راه و چاه» است که به قلم شهرام شفیعی به نگارش درآمده است.

این کتاب شامل 24 داستان قرآنی است که از آفرینش آغاز شده و در آن نه تنها داستان پیامبرانی مانند حضرت نوح و صالح و ایوب و ابراهیم و یوسف و داوود و یونس و... بیان شده، بلکه به داستان های هابیل و قابیل و... نیز پرداخته شده است.

 شهرام شفیعی با زبانی ادبی که در بعضی مواقع به زبان ادبیات کهن شباهت بسیار پیدا می کند، داستان ها را نقل کرده است. در واقع مي‌توان گفت كتاب « قصه های قرآنی: راه و چاه» ، نتيجه‌ي هنرآزمايي وی با نثر فارسي قديم بر محور قصه‌هاي قرآن است.
استاد بهاءالدين خرمشاهي در يادداشتي بر كتاب « قصه های قرآنی: راه و چاه» مي‌نويسد:  اثري به اين متانت و خوش‌خواني در حوزه‌ي قصه‌هاي قرآن، در ادب امروز ما كمياب است.

17 تصویرگر، کار تصویرگری داستان های این کتاب را انجام داده اند که سبک های مختلف، جذابیت کتاب را دو چندان کرده است.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید