جشنواره قرآنی مالزی فرصتی برای آشنایی با هنر قرآنی بین‌الملل است
۱۴۰۱-۱۱-۰۱
احلام نعمه لفته، رایزن فرهنگی عراق در حوزه جنوب شرق آسیا گفت: برای برخی از افراد رفتن به کشورهای دیگر ممکن است راحت نباشد اما برگزاری جشنواره قرآنی مالزی این فرصت را به همه افراد می‌دهد که به اینجا بیایند و با آثار هنری بین‌المللی آشنا شوند.
جشنواره قرآنی مالزی فرصتی برای آشنایی با هنر قرآنی بین‌الملل است

جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو با همکاری جمهوری اسلامی ایران در «پوتراجایا»ی مالزی آغاز شده است. در جشنواره قرآنی مالزی، هنرمندان و آثار اسلامی مختلفی از هنرمندان مالزی و سایر کشورهای دیگر با محوریت قرآن به نمایش درآمده است.

دکتر احلام نعمه لفته، رایزن فرهنگی عراق در حوزه جنوب شرق آسیا در مالزی در پاسخ به سؤالی در مورد کیفیت جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو، با تأکید بر نقش مثبت برگزاری این نمایشگاه‌ها در ترویج فرهنگ قرآنی گفت: شخصاً بسیار خوشحال هستم که دوستان هنرمند ایرانی را در این نمایشگاه می‌بینم و کارهای آنها را تحسین می‌کنم. فکر می‌کنم برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها در عرصه بین‌الملل بسیار مفید است زیرا نشان می‌دهد که ما (کشورهای اسلامی) از نظر هنری متفاوت بوده و بسیار متنوع هستیم.

لفته تصریح کرد: این نمایشگاه تنها مختص به آثار مالزیایی نیست بلکه سایر کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا نیز در آن حضور دارند و شاهد آثار هنری از آنها در این نمایشگاه هستیم. امیدواریم همکاری‌های بیشتری در این نمایشگاه و بنیاد رستو با طرف‌های عراقی و همچنین بین عراقی‌ها و ایرانی‌ها باشیم.

رایزن فرهنگی عراق در حوزه جنوب شرق آسیا در مورد آثار هنری عراق در این نمایشگاه گفت:  هنرمندی که از عراق در این جشنواره آثار خود را به نمایش گذاشته احمد البغدادی نام دارد. البغدادی از ۵ سال پیش در مالزی زندگی کرده و کارهای زیبایی از طریق نقاشی بر روی کاغذ و شیشه دارد. فکر می‌کنم مردم مالزی و سایر نقاط جهان از دیدن آثار وی در این نمایشگاه لذت ببرند.

وی برگزاری این نمایشگاه‌ها را در انس و الفت خانواده‌ها به قرآن بسیار مؤثر دانست و گفت:  برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند علاقه افراد را نسبت به اسلام و قرآن بیشتر کند. این موضوع در مورد افرادی که مسلمان نیستند اما علاقه به هنر و مسائل هنری دارند نیز صادق است. این بنیاد (رستو) نقش مهمی در افزایش همکاری بین کشورها و افراد مختلف دارد. برای برخی از افراد رفتن به کشورهای دیگر ممکن است راحت نباشد اما برگزاری این نمایشگاه این فرصت را به همه افراد می‌دهد که به اینجا بیایند و با آثار هنری بین‌المللی آشنا شوند.

رایزن فرهنگی عراق در حوزه جنوب شرق آسیا با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری نمایشگاه‌هایی مشابه در عراق تصریح کرد: امیدواریم در عراق نیز نمایشگاه‌هایی مشابه برگزار شود زیرا کشور ما علاقه بسیاری به آثار قرآنی سایر نقاط جهان دارد. در عراق در بخش‌های مختلف هنری آثار و هنرمندان خوبی فعالیت می‌کنند.

لفته افزود: در صورت برگزاری نمایشگاه مشابه در عراق از کشورهای غرب آسیا مانند ایران حتماً دعوت به عمل می‌آید زیرا عراق علاقه زیادی به همکاری با سایر کشورهای غرب آسیا دارد و تجربه اخیر در برگزاری مسابقات فوتبال کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم این موضوع (موفق بودن عراق در برگزاری رویدادهای بین‌المللی) را نشان داد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
ایکنا
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید