تلاش بانوی مسلمان بریتانیایی برای ترجمه قرآن کریم به زبان ولزی
۱۴۰۱-۱۱-۰۱
یک بانوی مسلمان ولزی قصد دارد برای افزایش آگاهی مردم این کشور با آموزه‌های این دین، به دنبال انتشار متون اسلامی از جمله قرآن کریم به زبان ولزی است.
تلاش بانوی مسلمان بریتانیایی برای ترجمه قرآن کریم به زبان ولزی

دختر مسلمانی به نام «لورا جونز» اهل «کاردیف» پایتخت ولز به دنبال انتشار آموزه‌های دین اسلام از جمله قرآن کریم به زبان ولزی است که در کنار انگلیسی، زبان رسمی بریتانیا به شمار می‌رود.

 لورا جونز در مصاحبه‌ای گفت: او می‌خواهد کتاب‌های دین اسلام به زبان ولزی ترجمه و وارد فرهنگ این کشور شود.

جونز ادامه داد که به دنبال یادگیری صحبت کردن به این زبان برای ترجمه متون اسلامی از عربی به ولزی به ویژه ترجمه قرآن کریم است و خاطرنشان کرد که این موضوع بسیار مهم است زیرا بسیاری از مسلمانان و حتی غیرمسلمانان به این زبان صحبت می‌کنند و می‌خواهند درباره دین اسلام بیشتر بدانند.

جونز تصریح کرد: متون دینی مانند احادیث پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم با وجود اینکه به چندین زبان بین‌المللی ترجمه شده است، اما ترجمه کاملی از قرآن در زبان ولزی وجود ندارد.

او گفت: با افزایش تعداد مسلمانانی که به زبان ولزی صحبت می‌کنند، زمان آن رسیده است که متون اسلامی بیشتری ترجمه شود.

لورا جونز به عنوان یک واعظ مسلمان آموزش دید و در مورد تجربیات مسلمانان تحقیق کرده است. او مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کاردیف گرفت و در آنجا نقش اسلام را در بریتانیای معاصر مطالعه کرد و اکنون در حال تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه کاردیف است و درباره تجربیات مردم در ماه مبارک رمضان مطالعه می‌کند.

جونز خاطرنشان کرد که تاریخچه مسلمانان در ولز به قرن هشتم پس از میلاد باز می‌گردد و پیوندهای زیادی وجود دارد که این موضوع را تأیید می‌کند، از جمله یک سکه طلا که از سوی پادشاه اوفا در قرن هشتم میلادی با نوشته‌ای اسلامی ضرب شده است.

وی ادامه داد: در گذشته مسلمانان ولزی زبان زیادی در ولز وجود نداشتند که نیاز به ترجمه قرآن به این زبان احساس شود اما این روند در حال تغییر است. او گفت: من فکر می‌کنم اکنون تعداد بیشتری از مسلمانان به زبان ولزی صحبت می‌کنند، به مدرسه‌های ولزی می‌روند یا چیزهایی از این قبیل، بنابراین فکر می‌کنم اکنون زمان خوبی برای انجام چنین کاری است.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
ایکنا
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید