محقق اسلامی اهل یمن: نقطه ضعف جشنواره قرآنی مالزی تعداد کم آثار بین‌المللی است
۱۴۰۱-۱۱-۰۴
حکمت الله باب السعید گفت:‌ نقطه ضعف جشنواره قرآنی مالزی تعداد کم شرکت‌کنندگان بین‌المللی است و انتظار می‌رود که در سال‌های آینده در این جشنواره شاهد حضور نمایندگان سایر کشورهای اسلامی هم باشیم.
محقق اسلامی اهل یمن: نقطه ضعف جشنواره قرآنی مالزی تعداد کم آثار بین‌المللی است

جشنواره قرآنی مالزی با همکاری جمهوری اسلامی ایران در پوتراجایا مالزی در حال برگزاری است.

این نمایشگاه که بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع کووید-۱۹ برگزار شده فرصتی را برای هنرمندان مالزیایی، ایرانی، ترکیه‌ای و عراقی به وجود آورده تا آثار خود را با محوریت قرآن به معرض نمایش عموم بگذارند.

حکمت الله باب السعید، محقق اسلامی از یمن و از بازدیدکنندگان این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن ابراز رضایت از حضور در این جشنواره و دیدن آثار هنرمندان ایرانی و مالزیایی گفت: یکی از کارهایی که در طول دوران پژوهش‌هایم انجام دادم ترجمه قرآن به انگلیسی بود.

وی افزود: در این جشنواره آثاری قوی به نمایش گذاشته شده است. متأسفانه به دلیل شیوع کووید-۱۹ این نمایشگاه تعطیل شده بود اما حالا شاهد برگزاری مجدد آن هستیم.

این دکترای اصول فقه و معارف در ادامه تصریح کرد: نقطه ضعف این جشنواره تعداد کم شرکت‌کنندگان بین‌المللی است. غیر از ایران و ترکیه شرکت‌کنندگان دیگری حضور ندارند و انتظار می‌رود که در سال‌های آینده این جشنواره به معنای واقعی بین‌المللی بوده و شاهد حضور سایر کشورهای اسلامی باشیم. الجزایر، مراکش و جمهوری آذربایجان کشورهایی هستند که می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند.

این محقق اسلامی گفت: جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو می‌تواند بخش‌هایی مانند کافه قرآنی، باغ قرآنی، مزرعه قرآنی و دهکده قرآنی نیز داشته باشد برای مثال کافه قرآنی می‌تواند در مورد غذاها و مواد خوراکی که در قرآن به آن اشاره شده متمرکز باشد. مشکل بزرگ این است که مردم قرآن را تلاوت می‌کنند اما به آن عمل نمی‌کنند.

وی افزود: دهکده قرآنی به معنای تبدیل کردن آیات قرآن به تصویر است. برای مثال آیاتی از سوره مبارکه بقره را می‌توان به تصویر کشید و در واقع دهکده قرآنی به نوعی قرآن تصویری است.

باب السعید در پایان در مورد حضور هنرمندان ایرانی در جشنواره گفت: مطمئن هستم که  جشنواره قرآنی مالزی نمی‌تواند تمام آثار هنرمندان ایرانی و هنرشان را پوشش دهد. هنر هنرمندان ایرانی بسیار عالی و ارزشمند است، البته این شناخت را دارم که هنرمندان ایرانی در مسائل دیگری مانند موسیقی اسلامی و تواشیح نیز صاحب سبک هستند. البته کار من در این نمایشگاه شناسایی و معرفی آثار خوب را در حوزه هنر اسلامی است.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
ایکنا
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید