کتاب «اسرار قلبی نماز» به نشر به چاپ سیزدهم رسید
۱۴۰۱-۱۱-۰۴
کتاب «اسرار قلبی نماز» از به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) بنا به استقبال مخاطبان به چاپ سیزدهم رسید.
کتاب «اسرار قلبی نماز» به نشر به چاپ سیزدهم رسید

جامع‌ترین عبادت‌ها در اسلام نماز است و آن مقدار که در کلام الهی و احادیث ائمه معصومین(ع) به نماز تاکید شده به هیچ عبادتی سفارش نشده است. با توجه به اهمیت نماز بسیاری از علمای بزرگ به بیان نماز و مسائل عرفانی آن پرداخته‌اند و اسرار الصلاه‌ها نوشته‌اند. کتاب «اسرار قلبی نماز» نوشته زین الدین جبعی عاملی (شهید ثانی) است که غلامحسن روشن نژاد آن را به زبان فارسی ترجمه کرده است.
 این کتاب از ویژگی‌های خاصی بهره‌مند است که در دیگر کتاب‌ها دیده نمی‌شود این کتاب در حالیکه آداب عرفانى و باطنى نماز را می‌آموزد، انسان را با آفات نفسانى و شیطانى نیز آشنا مى‌کند و درمان موثر این آفتها را بیان مى‌دارد.
از دیگر خصوصیات کتاب تاثیر فراوانش بر مخاطب است؛ چرا که عالمی عامل و دل سوخته که سر در راه اعتقاداتش داده است آن را نوشته است و با وجود اینکه مسائل عالی عرفانی در این کتاب مطرح می‌شود ولی همه فهم است و خواننده برای فهم مسائل کتاب نیازی به اطلاعات وسیع علمی ندارد. هم چنین زبان ساده و مثال‌های محسوس این کتاب، هر انسانی را به درک عمیق مطالب آن رهنمون می‌کند
کتاب «اسرار قلبی نماز» که به اذعان مترجم آن یکی از بهترین، رساترین و اولین کتاب‌هایی است که در بیان احکام و اسرار نماز است که مولف آن شهید ثانی با سرمایه والای علمی و زهد و عبادت و اخلاص، کتاب را چنان تدوین نموده است که اثری عمیق و همیشگی در جان خواننده می‌گذارد؛ خواه خواننده عالم باشد خواه کم سواد. گویا روح عبادت و اخلاص شهید در جملات و کلمات کتاب جاری است و به اعماق روان خواننده رسوخ می‌کند
در ابتدای کتاب مترجم به مقام و شخصیت شهید ثانی و آثارش پرداخته و مقدمات نماز، مقارنات هشتگانه نماز، ناسازگاران با نماز از جمله فصل‌های کتاب است.
 کتاب «اسرار قلبی نماز» بنا به استقبال خوب مخاطبان تاکنون 13 نوبت چاپ را پشت سر گذاشته و در شمارگان 32 هزار و 500 نسخه از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی ) در قطع وزیری و 134 صفحه روانه بازار کتاب شده است.
شهیدثانی مولف دانشمند در دیباچه کتاب گفته است: «همانا روح شادی و نیک بختی، جان بندگی و عبادت، روی آوردن دل است به حضرت باری تعالی و این اقبال قلب، موجب پذیرش عبادت و احسان خدای تعالی است در رسیدن به مقامی که چشمی ندیده و گوشی نشنیده و به قلب هیچ بشری خطور ننموده است و...»
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در مشهد و سراسر کشور و یا سایت فروش اینترنتی کتاب این انتشارات به آدرس www.behnashr.com مراجعه کنند و یا پیام درخواست کتاب را به شماره 09027652008 پیامک کنند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید