پایگاه اطلاع‌رسانی حدیث شیعه
۱۴۰۱-۱۲-۲۷

پایگاه اطلاع‌رسانی حدیث شیعه یا «حدیث نت» پايگاهی‌ برای عرضه احاديث معصومین(ع) و علوم مرتبط با علوم و معارف حديث است.

در پایگاه اطلاع‌رسانی حدیث شیعه، بخش های متعددی از جمله موارد زیر قابل دسترسی است: احادیث معصومین(ع)، منابع حدیثی شیعه، متون حدیث، معارف حدیث، علوم حدیث و شرح حدیث از بخشهای مفید این پایگاه است.

در ادامه به معرفی کوتاهی درباره این قسمت ها می پردازیم:

"احادیث معصومان (ع)" شامل احادیث موضوعی، احادیث داستانی و چهل حدیث ها می باشد. " منابع حدیث شیعه" نیز قابلیت جستجو بر اسای تاریخ، عنوان، پدیدآورنده، موضوع و تعداد بازدید را  دارا می باشد." معارف حدیث" نیز شامل سیره معصومان (ع)، اشارات قرآنی روایات، بشارت( مباحث مهدوی) ، تحلیل ها و نکته ها و مقالات معارفی است.

بخش "علوم حدیث" این پایگاه با ارائه منابع و اطلاعاتی تخصصی در حوزه تاریخ حدیث، رجال و فقه الحدیث با عناوین فرعی و تخصصی دیگر، منبعی مفید برای علاقه‌مندان و پژوهشگران در حوزه حدیث است که به نشانی http://hadith.net/ در دسترس همگان قرار دارد.

فهرست موضوعی حدیث یکی از مزیت‌های این پایگاه است. جستجوگر حدیثی میزان، خدمتی دیگر از این پایگاه است. استفاده از این جستجوگر به این نحو است که چنانچه کلیدواژه‌ای از حدیثی به خاطر دارید یا موضوعی را در احادیث دنبال می‌کنید، می‌توانید کلمه موردنظر را در نوار جستجوی آن تایپ کنید. پس از آن احادیث مربوطه از منابع مختلف حدیثی را  می‌توانید مشاهده کنید. نشانی این جستجوگر http://mizan.hadith.net/ است.

" متون حدیث" عنوان بخش دیگری از پایگاه اطلاع‌رسانی حدیث شیعه است که شامل دو زیر مجموعه با عناوین " موسوعه ها" و " ترجمه حدیث( منظوم و منثور)" می باشد.

بخش" شرح حدیث" به بیان اساتید، کتب شرح حدیث و مقالات شرح حدیث اختصاص دارد.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
http://www.hadith.net
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید