آشنایی بانرم افزار‌های قرائت، ترتیل و حفظ
۱۴۰۲-۰۱-۲۷

۱. سروش ایمان
نرم افزار قرآنی سروش ایمان، به صورت هوشمند قرائت شما را ضبط کرده و تجزیه و تحلیل می‌کند و اشکالات آن را به شما می‌گوید و به شما امتیاز می‌دهد تا بتوانید بر اساس امتیاز داده شده، اشکالات خود را برطرف کرده و قرائت خود را بهبود ببخشید تا صحت آن افزایش پیدا کند.
از ویژگی‌های خاص این نرم افزار می‌توان به نمایش معنی و مفهوم کلمه به کلمه با نگه داشت روی هر کلمه قرآن، ترجمه به بیش از ۴۰ زبان زنده دنیا توسط اساتید شناخته شده، کمک یار حفظ قرآن با استفاده از تکنولوژی هوشمند صوتی، قرائت قرآن با صدای بیش از ۸ قاری ممتاز جهان اسلام، قابلیت جستجو در متن قرآن، تمرین حفظ قرآن به صورت جز به جز، سوره به سوره و یا آیه به آیه و نمایش حتی دقیق آیات قرآن برای قرائت دقیق‌تر اشاره کرد.

۲. ترتیل قرآن تبیان
این نرم افزار مجموعه‌ای کامل از ترتیل کل قرآن است که توسط ۱۸ قاری مختلف قرائت شده است. در این نرم افزار پس از انتخاب موارد دلخواه، آیات مربوطه دانلود می‌شود و می‌توانید به صوت قرآن گوش فرا دهید.
قابلیت‌های برنامه: امکان انتخاب قرائت بر اساس جز و حزب، سوره، آیه و صفحه، امکان مشاهده آیات قرآن همزمان با شنیدن صوت آنها، امکان بزرگ نمایی تصاویر آیات، امکان تعیین تعداد دفعات قرائت هر آیه بین ۱ تا ۳ بار تکرار

۳. تحقیق قرآن با صدای استاد عبدالباسط
تحقیق کل قرآن با صدای استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد به تفکیک صفحه، سوره، جز و حزب به صورت کاملاً آفلاین و بدون نیاز به اینترنت، با کلیک بر روی هر آیه، صوت مربوط به آن پخش می‌شود و به طور خودکار به آیه بعدی می‌رود، امکان فعال و یا غیرفعال کردن ترجمه فارسی همزمان با نمایش متن قرآن، حرکت خودکار صفحه هنگام پخش صوت، امکان پخش خودکار و پشت سرهم صوت‌ها، امکان تکرار نامحدود آیات قرآن کریم، امکان ذخیره لیست از آخرین سوره مطالعه شده، امکان نشانه گذاری آیه‌ها، امکان جستجو در متن و ترجمه آیات، امکان تنظیم تمامی رنگ‌ها به عنوان پس زمینه آیات و رنگ قلم متن، امکان تغییر اندازه قلم متن آیات قرآن کریم، قابل نصب و اجرا برای تمام موبایل‌های اندروید، امکان تغییر فونت متن آیات قرآن (عثمان طه، نیریزی، ایران سانس، نازنین) از ویژگی‌های این نرم افزار می‌باشد.

۴. ترتیل کل قرآن استاد پرهیزگار
نرم افزار «ترتیل کل قرآن کریم با صدای استاد شهریار پرهیزگار»، برنامه‌ای است که مخاطب با نصب آن به تفکیک سوره، صفحه، جز و حزب به صورت کاملاً آفلاین و بدون نیاز به اینترنت، از تلاوت‌های ترتیل استاد پرهیزگار و ترجمه همزمان آیات بهره مند می‌شود.
امکان فعال و یا غیرفعال کردن ترجمه فارسی همزمان با نمایش متن قرآن، امکان تکرار نامحدود آیات قرآن، امکان نشانه گذاری آیات قرآن، امکان جستجو در متن و ترجمه آیات، امکان تنظیم تمامی رنگ‌ها به عنوان پس زمینه آیات و رنگ قلم متن، امکان تغییر اندازه قلم متن آیات قرآن کریم، امکان تغییر فونت متن آیات قرآن (عثمان طه، نیریزی، ایران سانس، نازنین) از جمله ویژگی‌های این برنامه موبایلی می‌باشد. البته این برنامه تنها قابلیت نصب بر روی سیستم عامل‌های اندرویدی را دارد.

۵. قرآن همراه ضحی
اگر برای قرائت قرآن به دنبال یک نرم‌افزار سبک و زیبا هستید، ضحی را امتحان کنید. این نرم افزار در عین سادگی و سبکی، زیبا و کاربردی است. در ضحی مانند قرآن‌های چاپی ترجمه آیات را به صورت خط به خط ذیل آیات می‌بینید. حالت مطالعه در شب ضحی، در روز هم قابل استفاده است. ضحی یک نرم‌افزار رایگان است.
نمایش فهرست سوره‌های قرآن همراه با امکان جستجوی نام و یا شماره سوره، نمایش زیبای متن قرآن کریم و انتخاب فونت و اندازه آن، انتخاب و نمایش ترجمه به صورت خط به خط یا آیه به آیه، جستجوی سریع در متن تمام قرآن، انتقال به صفحه و یا آیه مورد نظر، نمایش آخرین صفحات مطالعه شده همراه با آیات منتخب، نمایش فهرست جزم‌ها و احزاب قرآن، انتخاب قاری همراه با تکرار آیات بخشی از قابلیت‌های برنامه ضحی است.

۶. نرم افزار فرهنگ قرآن
جامع‌ترین فرهنگ موضوعی قرآن کریم، در قالب اپلیکیشن «فرهنگ قرآن» به‌همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تولید شده است. این نرم افزار شامل بیش از سه هزار موضوع اصلی و ۶۰ هزار عنوان فرعی، معجم معنایی معارف و مفاهیم قرآن به شیوه‌ای نوین و به شیوه الفبایی موضوعی، جامع‌ترین منبع قرآن‌پژوهی با سه ویژگی دقت، سرعت و آسانی، دارای اعلام قرآن اعم از اعلام صریح و اشاره‌ای و کسب رتبه برتر کتاب سال جمهوری اسلامی و کتاب سال حوزه است.
از جمله ویژگی‌های نرم‌افزار فرهنگ قرآن کریم می‌توان به چینش مدخل‌ها بر پایه نظام الفبایی، نمایش درختی موضوعات، جست‌وجو در عناوین و محتوا، اشتراک‌گذاری متن، علاقه‌مندی کردن محتوای خاص و امکان تنظیم نوع و اندازه فونت توسط کاربر اشاره کرد.

۷. نرم افزار قرآنی حق‌المبین
این نرم‌افزار توسط شرکت نگین سافت برای سیستم عامل اندروید در راستای حفظ آیات قرآن کریم طراحی شده است.
این برنامه ویژه تمامی رده‌های سنی است و علاقه‌مندان در همه گروه‌های سنی، می‌توانند به سرعت با امکانات و تکنیک‌های موجود در برنامه، آیات قرآن کریم را حفظ کنند.
صوت ۵ قاری معتبر جهانی (منشاوی و..)، ترجمه آیه به آیه، پخش اتوماتیک آیات و امکان پخش مجدد آن به تعداد دلخواه، امکان ضبط صدای خود با بهترین کیفیت برای تک تک آیات و مقایسه صدای خود با صدای قاری، استفاده از انیمیشن و جلوه‌های ویژه، جز ۳۰ قرآن به صورت کامل و قرائت قاریان کودک از جمله امکانات این اپلیکیشن به شمار می‌رود.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://www.iribnews.ir/fa/news/3099738
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید