عرضه تازه‌ترین آثار ادبیات دینی به‌نشر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
۱۴۰۲-۰۲-۱۹
به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با ارائه تازه‌ترین آثار ادبیات دینی به‌نشر در دو حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از 20 تا 30 اردیبهشت برپا می شود، حضوری فعال خواهد داشت.
عرضه تازه‌ترین آثار ادبیات دینی به‌نشر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در رابطه با عرضه تازه‌ترین آثار ادبیات دینی به‌نشر  گفت: به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، همه‌ساله حضوری فعال در بخش‌های مختلف نمایشگاه هم در سالن‌های عمومی و کودک و نوجوان و هم در بخش‌های جانبی نمایشگاه و سرای اهل قلم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داشته و همواره بازخورد خیلی خوب و مثبتی از شرکت در نمایشگاه دریافت کرده است.
حسین سعیدی به نمایش و عرضه آثار در موضوعات متنوع سنت و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به‌ویژه امام‌رضا (ع)، گفتمان انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و افزود: در سال‌های پیش حضور در نمایشگاه کتاب، به همراه سایر ناشران آستان قدس رضوی بوده و بنا بر سیاستهای در نظر گرفته شده گاه به صورت غرفه‌ای مجزا و گاه در غرفه متمرکز آستان قدس رضوی به ارائه خدمات و فعالیت در نمایشگاه پرداخته‌ایم که در هر دو حالت استقبال خوبی از آثار این انتشارات صورت گرفته ‌است.
وی با اشاره به رویکرد‌ها و اهداف حضور به‌نشر در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار کرد: خرید و فروش کتاب، انجام فعالیت‌های فرهنگی تخصصی مرتبط با کتاب، ارتباطات تجاری و فرهنگی میان نهادهای همکار از جمله ناشران، کتابفروش‌ها و مجموعه‌های پخش کتاب، ارتباط با پدیدآورندگان و هنرمندان برای تولید آثار جدید، ارتباط و همفکری با نخبگان و فعالان فرهنگی و در نهایت تبلیغ و برندسازی انتشارات از جمله اهداف اصلی شرکت این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران محسوب می‌شود.
ارائه هزار عنوان کتاب به‌نشر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
سعیدی تصریح کرد: انتشارات به‌نشر در نمایشگاه امسال با ارائه هزار اثر در دو بخش عمومی و کودک و نوجوان با مشارکت سایر موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی شرکت می‌کند. یکصد اثر آن جدید و چاپ اول منتشر شده در سال 1401 است که برای اولین‌بار در نمایشگاه عرضه خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: همچنین برنامه‌ریزی و پیش‌بینی لازم برای حضور فعال در بخش‌های جانبی نمایشگاه، سرای اهل قلم و نیز تالار همایش‌ها و گفتگوهای مجمع ناشران انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفته است. تحلیل و بررسی یکی از موضوعات و چالش‌های عرصه ادبیات دینی، نشست نقد و بررسی رمان‌های نوجوان در موضوع اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با محوریت حضور مصطفی خرامان، جشن تولید مجموعه 40 جلدی «گل نجمه» به دبیری مجید ملامحمدی و با حضور نویسندگان و تصویرگران مجموعه، جشن امضاء چاپ چهل و چهارم رمان دینی « مرا با خودت ببر» نوشته مظفر سالاری عناوین تعدادی از این برنامه‌ها است که ان‌شاءالله در ایام نمایشگاه اطلاع رسانی و اجرا خواهد شد.
 سعیدی در پایان با بیان اینکه نمایشگاه‌های کتاب نقشی مهم، هم در صنعت نشر و هم در حوزه رخدادهای فرهنگی بر عهده دارند، به نحوی که صدر فهرست پرمراجعه‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا را نمایشگاه‌های کتاب در اختیار دارند، یادآور شد: نمایشگاه‌ها، امکان مشاهده همه محصولات موجود در یک جا، امکان مقایسه و بررسی محصولات موجود در سطح بازار و دریافت قیمت‌ها و تخفیف‌های مناسب را فراهم می‌آورد؛ اما نمایشگاه برای سازمان‌ها چیزی بیشتر از فرصت خرید یا فروش است. نمایشگاه‌ها یکی از بهترین فرصت‌های ارتباطی، تبلیغاتی و مطالعاتی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها، نمایش آخرین تولیدات و دستاوردها، ملاقات رقبا، همکاران و مشتریان عمده، بررسی فعالیت‌های رقیب، مطالعه روندهای اخیر صنعت و فرصت‌های آینده صنعت و عقد تفاهم‌های تجاری و... است. نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز به لحاظ بازدید عمومی بین سه کشور اول دنیا قرار دارد. لذا اصل حضور در نمایشگاه کتاب علاوه بر مزایا و نتایج آن، از طریق طراحی ساز وکارهای روشن و مدون، زمینه حضور اثربخش‌تری را در این رویداد بزرگ فرهنگی فراهم می‌سازد.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
https://news.razavi.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید