سیب های گاززده
۱۴۰۲-۰۳-۰۹

پدیدآور: مژگان شيخي؛ تصويرگر: حسام‌الدين طباطبائي؛ ويراستار: حميد گروگان

مشخصات نشر: تهران: قدیانی، 1391.

مشخصات ظاهری: 12 ص. : مصور( رنگی)

شماره راهنمای دیویی: 1 س 925 ش 297/957 ک

معرفی کتاب:

فرآیند آشناسازی کودکان با ائمه ­ی اطهار(ع)، یکی از موضوعات مهم تعلیم و تربیت است و از طرفی نیز یکی از شیوه­ های موثر در تربیت دینی کودک، استفاده از زبان قصه و داستان است؛ از این­ رو، انتخاب داستان­ های جالب از سیره­ ی اهل­بیت(ع) و ارایه­ ی آن با زبان ساده و قابل­ فهم به کودکان در آشنایی آنان با اهل­ بیت(ع) تاثیر بسیار می­ تواند داشته­ باشد. کتاب «­سیب ­های گاززده»، که اولین جلد از مجموعه کتاب « قصه­ هایی از امام رضا علیه السلام» می­ باشد یک نمونه از این­گونه کتاب­ هاست.

«­مژگان شیخی» نویسنده­ ی این مجموعه­ ی 10 جلدی، با نثری قابل فهم و در عین حال جذاب، گوشه­ هایی از زندگانی امام رضا(ع) را برای کودکان روایت می­ کند که دربردارنده ­ی نکات بسیار مفیدی برای مخاطبان آن می­ باشد.

در کتاب حاضر، کودک از طریق خوانش یک داستان از زندگی امام رضا(ع)، با مفهوم اسراف و زشتی این­کار آشنا می ­شود.

از نقاط قوت کتاب «­سیب ­های گاززده»، تصویرهای کتاب هستند که توانسته با رنگ­ها و تصاویری که با فرهنگ و آئین ایران ارتباط نزدیک دارند، پیوند درستی میان قصه و مخاطب ایجاد کند.

«یک درس تازه»، «غریبه­ ی آشنا»، «گنجشک چه می­گفت»، «قرض عبدالله»، «صیاد و آهو»، «درخت بادام»، «نماز باران»، «پیراهن یادگاری» و «مسافران مدینه» به ترتیب عناوین جلدهای دوم تا دهم این مجموعه کتاب « قصه­ هایی از امام رضا علیه السلام»  هستند.

کتاب « سیب های گاز زده» ، مناسب گروه سنی « ب» و « ج» می­ باشد.

برچسب‌ها:
مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
برداشت نویسنده از کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید