رهروان راه عاشورا
۱۴۰۲-۰۵-۰۳

 

پدیدآور: محمد حسین الهی زاده

مشخصات نشر: مشهد، موسسه فرهنگی تدبر در قرآن و سیره، 1393

مشخصات ظاهری: 92ص

رده بندی دیویی: ر752الف297/953

معرفی کتاب:

اربعین پیام های فراوانی دارد. اربعین در حادثه ی کربلا، یک آغاز بود. پس از آن که قضیه ی کربلا انجام گرفت و فداکاری بی نظیر اباعبدالله علیه السلام و اصحاب و یاران و خانوادش در آن محیط محدود رخ شد، حادثه ی اسارت ها، پیام را باید منتشر می کرد و خطبه ها و افشاگری ها و حقیقت گوئی های حضرت زینب علیهما السلام و امام سجاد علیه السلام مانند رسانه ای پرقدرت فکر و حادثه و هدف و جهت گیری را در محدوده ی وسیعی منتشر می کرد. اول این جوشش ایستادگی در مقابل دستگاه ظلم و استکبار در روز اربعین اتفاق افتاد. به همین منظور شناخت ابعاد گوناگون این روز بزرگ برای تمام مسلمانان ضروری است. کتاب « رهروان راه عاشورا» به‌منظور بررسی اربعین و اتفاقات رخ داده در آن روز به رشته تحریر درآمده است.

در مقدمه کتاب حاضر چنین می خوانیم:

خاصیت محیط اختناق این است که مردم فرصت و جرات پیدا نمی کنند حقایقی را که فهمیده اند، در عمل خودشان نشان بدهند، چون دستگاه ظالم و مستبد نمی گذارد مردم بفهمند و اگر فهم مردم از دست او خارج شد و فهمیدند، نمی گذارد به آنچه فهمیده اند، عمل کنند. اولین جوشش در روز اربعین در کربلا اتفاق افتاد، از این رو گرامی داشت اربعین سالار شهیدان حضرت حسین بن علی علیه السلام در میان شیعیان آن حضرت از اهمیت و ارزش ویژه ای برخوردار است.

کتاب« رهروان راه عاشورا» سیره ی امام حسین علیه السلام، سوره ی فجر، زیارت عاشورا و زیارت اربعین را با رویکردی تدبری به تحریر درآورده  است. این کتاب، در سطح مخاطب عمومی و با رویکرد تبلیغی ترویجی است. دیدن نسخه ی صوتی تصویری این اثر، پیش از مطالعه ی کتاب ضروری است.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید