روش های مقابله با جنگ نرم در قصه های قرآن
۱۴۰۲-۰۵-۱۰

نگارش: مهدی بخشی ارجنگی

پایان نامه سطح 3(کارشناسی ارشد)

شماره دیویی: ر 351 ب 297/4832

چکیده:

نگارش پایان نامه روش های مقابله با جنگ نرم در قصه های قرآن، با هدف بازخوانی دستورات و آراء قرآنی قصص قرآن در حوزه ی جنگ نرم انجام شده است. در پژوهش روش های مقابله با جنگ نرم در قصه های قرآن، ابتدا معنای لغوی و مفهومی واژگان جنگ نرم و قصص قرآنی مورد بررسی قرار می گیرد، سپس با مراجعه به قصص قرآن کریم، تفاسیر و منابع روایی شیعه، دیدگاه اسلام در این مقوله، مورد بازخوانی قرار می گیرد.

به استناد قرآن اولین جنگ نرم تاریخ، به زمان خلقت انسان و سوگند شیطان برای اغوای او از راه سعادت برمی گردد. قرآن در داستان های خود ابزارهایی چون تضعیف ایمان، بی بند و باری، تمسخر عقاید، ابهت دروغین، تجمل گرایی، تفرقه افکنی، دروغ و شایعه پراکنی را برای جنگ نرم برشمرده است و همچنین مبارزه با مظاهر کفر، افزایش آگاهی عمومی، فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر، وحدت، هجرت، شهادت، انس با قرآن را به عنوان راهکار مقابله بیان فرموده است.

در پایان نامه روش های مقابله با جنگ نرم در قصه های قرآن، مصادیق مختلفی از جنگ نرم و شیوه های مشروع مقابله با آن در دوران مختلف از منظر قرآن کریم بیان شده که مهم ترین ثمره آن همین بیان مصادیق مشروع مقابله و نوع تهاجمات صورت گرفته است؛ از جهت دیگر ثمره عملی نیز دارد:1- استفاده دانش پژوهان و طالبان علم. 2-استفاده برای مرکزی مانند حوزه های علمیه- سپاه پاسداران و سایر مراکز فرهنگی.3- استفاده برای مبلغین سیاسی مذهبی. نوشتار حاضر شامل سه فصل اصلی با عناوین: کلیات، ابزار و وسایل جنگ نرم در قصص انبیا و امت های پیشین و راهکارهای مقابله با جنگ نرم در قصص قرآنی است.

پایان نامه روش های مقابله با جنگ نرم در قصه های قرآن در تالار قرآن و حدیث کتابخانه مرکزی آستان قدس موجود می باشد.

کلیدواژه ها: جنگ نرم، قصص قرآن، روش ها، راهکارها

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
چکیده پایان نامه
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید