سَلونی قَبلَ اَن تَفقِدونی: تحریر نهج البلاغه
۱۴۰۲-۰۶-۰۴

پدیدآور: عبدالله جوادی آملی

مشخصات نشر: قم: اسراء، 1398-

مشخصات ظاهری: ج

شماره دیویی: س 745 ج 297/9515

معرفی کتاب:

نام مبارک علی علیه السلام که از اسم عالی حق برگرفته و از آن جایگاه سبق می برد در همه شئون حیات اعمّ از علم و قدرت برترین و والاترین مقام و منزلت را داشته و البته در حد و اندازه جهان طبیعت به نمایش گزارده شده است. سیدرضی (ره) بیش از هزار سال قبل بخشی از جنبه های فردی و اجتماعی آن حضرت علیه السلام در ابعاد گوناگون هستی اعمّ از مسائل اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی را تنظیم و به نام نهج البلاغه ارائه نموده است که برای هر عصر و مصری مفید و موثر است. کتاب « سَلونی قَبلَ اَن تَفقِدونی: تحریر نهج البلاغه»  که به بیان و بنان حضرت آیه الله جوادی آملی می باشد شرح و تحریری بر آن است که به ( سلونی قبل ان تفقدونی) یکی از کلمات معجزگونه علوی علیه السلام نام گرفته. این اثر ماندگار به تبع جاودانگی کلمات و نامه های حضرت علوی می رود تا بار دیگر نام و یاد آن یگانه همه دوران و یکتای تمامی زمان را احیاء و روشن نموده و چراغ راهی برای همه جوامع در ابعاد مختلف زندگانی باشد.

تحریر نهج البلاغه آیت الله العظمی جوادی آملی (حفظه الله) با عنوان « سَلونی قَبلَ اَن تَفقِدونی »، شرح و تبیین فقرات خطبه ها، نامه ها و حکمت های نهج البلاغه است که معظم له این سلسله مباحث را از سال 1371 در خطبه های نماز جمعه شهر مقدّس قم آغاز نمودند و اکنون نیز پس از قریب به سه دهه همچنان در روزهای پنجشنبه در درس اخلاق، ادامه دارد.

این اثر ارزشمند پس از تحقیق و تدوین پژوهشگران گروه نهج البلاغه به حضرت استاد ارائه و پس از ملاحظه و افزودن اشارات و مطالب تخصصی از سوی معظم له، آماده ویرایش و صفحه آرایی می گردداین شرح ترتیبی نهج البلاغه از همان ابتدا مورد توجه جامعه علمی و نخبگانی و همچنین بخش های فرهیخته عمومی قرار گرفت و اکنون، انتظار جامعه حوزوی و دانشگاهی و همچنین عموم علاقه مندان به کسب معارف اهل بیت (علیهم السلام) در خصوص تدوین و انتشار این مباحث در قالب مجموعه مجلدات به قلم حضرت استاد، برآورده گردیده است.

تا کنون چهار مجلد از مجموعه کتاب « سَلونی قَبلَ اَن تَفقِدونی: تحریر نهج البلاغه»  به چاپ رسیده است که پیش بینی شده تا بیش از 20 مجلد برسد.

جلد اول از این مجموعه دربردارنده شرح و تحریر خطبه‌های ۱ تا ۱۶ نهج البلاغه است؛ جلد دوم، شامل خطبه شانزدهم تا سی و دوم نهج ابلاغه است؛ جلد سوم: خطبه سی و سوم تا خطبه چهل و نهم و جلد چهارم، خطب 50 تا 76 را دربرمی گیرد.

در مقدمه جلد اول کتاب« سَلونی قَبلَ اَن تَفقِدونی: تحریر نهج البلاغه»  چنین می خوانیم: آیت الله جوادی آملی با دقت و امعان نظر و با عمق و جامعه نگری با دانش های متنوع علوم انسانی به منظور شکافتن علوم و نظرهای مولای متقیان، امیرمومنان به شرح و تحریر این شخصیت متعالی به صحنه آمده و این یگانه جهان هستی را مورد شناخت و تعرف قرار داده اند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید