مجموعه مقالات قرآنی و حدیثی
۱۴۰۲-۰۶-۲۹

پدیدآور: محمدتقی دیاری بیدگلی

مشخصات نشر: قم: دانشگاه قم، 1400

شماره دیویی: م 787 د 297/171

معرفی کتاب:

کتاب« مجموعه مقالات قرآنی و حدیثی» شامل چهار جلد می باشد، در هر جلد تعدادی مقاله مربوط به علوم قرآنی  گردآوری شده است. علایق مطالعاتی و آثار مطبوع مولف عمدتا بر دو محور اصلی استوار بوده است:

محور اول: اندیشه و آرای تفسیری و قرآنی امام خمینی

محور دوم: آسیب شناسی روایات تفسیری به ویژه پدیده جعل و اسرائیلیات

اولین جلد« مجموعه مقالات قرآنی و حدیثی » با عنوان « اندیشه و آرای تفسیری امام خمینی»، تالیف شده است. عناوین مقالات این کتاب عبارتند از: آداب باطنی تلاوت قرآن کریم با تاکید بر آداب الصلاه امام خمینی؛ بررسی اعتبار و کاربرد روایات تفسیری از دیدگاه امام خمینی؛ بررسی جامعیت قرآن با تاکید بر آرای امام خمینی؛ تجلی قرآن در آثار اخلاقی امام خمینی؛ روشهای فقه الحدیث در آثار امام خمینی؛ تطبیق شاخصه های اخلاق فردی و اجتماعی دانشجو در اندیشه و آرای امام خمینی و مقام معظم رهبری با آیات و روایات.

جلد دوم « مجموعه مقالات قرآنی و حدیثی »، تحت عنوان روش و مبانی فهم و نقد حدیث به چاپ رسیده است.

محتویات دفتر سوم « مجموعه مقالات قرآنی و حدیثی »با عنوان « آسیب شناسی و نقد روایات تفسیری» بر محور آفات تفاسیر روایی و آسیب شناسی روایات تفسیری عمدتا نقد احادیث موضوعه و اسرائیلیات در سه بخش در فهرست مطالب ساماندهی شده است:

بخش اول: آسیب شناسی روایات تفسیری

بخش دوم: نقد احادیث برساخته

بخش سوم: نقد روایات اسرائیلی

محتویات دفتر چهارم مجموعه مقالات با عنوان « علوم و معارف قرآنی» عمدتا در زمینه برخی مباحث تخصصی علوم و فنون قرآنی به مثابه مقدمات و پیش نیازهای فهم و تفسیر قرآن کریم و نیز تبیین و تحلیل آیات قرآنی تالیف و در دو بخش ساماندهی شده است:

 بخش اول: علوم و فنون قرآنی و بخش دوم: تفسیر و معارف قرآنی

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید