مفهوم شناسی دوست داشتن در قرآن و عهدین
۱۴۰۲-۰۷-۲۵

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآنی

نگارنده: انورالسادات مدرسی یزدی

شماره دیویی: م 419 م 297/652

چکیده پایان نامه:

پایان نامه « مفهوم شناسی دوست داشتن در قرآن و عهدین »، با روش تطبیقی به بررسی مفهوم شناسی و مصداق یابی دوست داشتن در قرآن با عهدین پرداخته است. با توجه به این که در این زمینه کار مشابهی انجام نپذیرفته، این تحقیق کاری نو به حساب می آید و نتایج حاصله تحقیق بدین صورت است که آن چه شایسته است تا انسان دوست داشته باشد، در میان سه دین بزرگ آسمانی ارزشی یکسان دارد. مهم ترین مصادیق دوست داشتن در قرآن و عهدین عبارتند از: حب ایمان و خداپرستی، حب عقل، حب حکمت، حب صابران، مقسطان و مردان الهی و .....؛ و مهم ترین مصادیق حب مذموم از منظر قرآن و عهدین عبارت است از: حب بت پرستی، حب مال، حب خیانتکاران و حب افراطی همسر و فرزند. البته در برخی موارد جزیی اختلافاتی نیز وجود دارد که در متن به آنها اشاره شده و درباره آنها مورد بحث و تحقیق صورت پذیرفته است. 

هدف از نگارش پایان نامه « مفهوم شناسی دوست داشتن در قرآن و عهدین »، مطالعه تطبیقی و بررسی آیات که خداوند در آنها به بندگان امر کرده که چه چیزهایی را دوست داشته باشند و از چه چیزهایی دوری گزینند. هم چنین بررسی مفهوم دوست داشتن و جوانب آن از منظر تورات و انجیل می باشد و در نهایت مقایسه ای تطبیقی درباره دوست داشتن از منظر قرآن و عهدین و بررسی شباهت ها و اختلاف نظرهای مطرح شده در این متون مقدس از جمله اهداف این نوشتار است که هدف اصلی، تهیه پایان نامه ای مطلوب و ارزشمند با بهره گیری از کتب مقدس ادیان الهی است.

پایان نامه  « مفهوم شناسی دوست داشتن در قرآن و عهدین »، در کتابخانه مرکزی آستان قدس تالار تخصصی علوم و قرآن حدیث موجود می باشد.

کلید واژه ها: قرآن، عهد قدیم، عهد جدید، دوستی، حب ممدوح، حب مذموم

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
چکیده پایان نامه
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید