نقد و بررسی نظریه ی اعجاز طبی قرآن
۱۴۰۲-۰۸-۰۶

دانشکده اصول دین کارشناسی ارشد-علوم قرآن و حدیث

نگارنده: مریم شمس

استاد راهنما: مجید معارف

شماره دیویی: ن 641 ش 297/158

چکیده پایان نامه:

 اعجاز طبی قرآن به یافته ها و مطالب مربوط به شاخه های مختلف علوم پزشکی گفته می شود که در قرآن بیان شده و در عصر نزول قرآن، برای بشر معلوم نبوده و پس از پیشرفت علوم کشف شده است. با توجه به اینکه موضوع پایان نامه « نقد و بررسی نظریه ی اعجاز طبی قرآن» می باشد ، برای اثبات ادعای برخی در بیان اعجاز طبی، که راه افراط و تفریط را در پیش گرفته و در تطبیق آیات قرآن با این علوم دچار تکلف شده اند، سعی بر این بوده تا به دور از افراط و تفریط، نظریه معتدلی ارائه دهند.

پایان نامه« نقد و بررسی نظریه ی اعجاز طبی قرآن»،از سه بخش تشکیل شده است:

بخش اول پایان نامه با عنوان« مباحث کلی در بررسی اعجاز قرآن» به بررسی کلی اعجاز قرآن پرداخته و شامل سه فصل می گردد: فصل اول شامل« تعریف اعجاز»، فصل دوم« وجوه اعجاز قرآن»، فصل سوم«اعجاز علمی قرآن».

بخش دوم با عنوان « بررسی نظریه ی اعجاز طبی قرآن» با این دیدگاه تنظیم شده که علم طب نیز یکی از زیر مجموعه های علوم تجربی به شمار می رود .

بخش سوم با عنوان« نقد و بررسی برخی از آیاتی که در آن ها ادعای اعجاز طبی شده است» به بررسی آیاتی پرداخته که در آن ها اشاراتی علمی با موضوعات مختلف بهداشتی، فیزیولوژی بدن انسان، علم ژنتیک، جنین شناسی، بافت شناسی، آناتومی و مورفولوژی وجود دارد و درخصوص چنین آیاتی ادعای اعجاز طبی شده است.

پایان نامه « نقد و بررسی نظریه ی اعجاز طبی قرآن» در کتابخانه آستان قدس تالار تخصصی علوم قرآن و حدیث موجود می باشد.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
چکیده پایان نامه
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید