امام حسین علیه السلام: مرگ در راه عزت جز حیات جاوید نیست و زندگی همراه با ذلت جز مرگ حیات نیست.
۱۴۰۲-۰۸-۱۶

امام حسین علیه السلام: مرگ در راه عزت جز حیات جاوید نیست و زندگی همراه با ذلت جز مرگ حیات نیست.

امام حسین علیه السلام:لَیسَ الموتُ فی‌ سبیلِ العِزِّ اِلاّ حیاةً خالدةً وَ لَیستِ الحیوةُ مَع الذُّلِّ اِلاَّ المَوتَ الّذی لاحیوةَ مَعه!

زندگی تنها نفس کشیدن و زیستن نیست . حیات واقعی آنجاست که انسان با کرامت و عزت و احترام در راه هدفی بزرگ بکوشد و زندگی اش قدم به قدم در مسیر رسیدن به آن هدف متعالی باشد. چنین زندگی شرافتمندانه ای ارزش دارد . اگر انسان در راه رسیدن به چنین هدفی بمیرد مرگ شرافتمندانه او نوعی حیات جاوید و مایه سربلندی و افتخار است. اگر سید الشهداء ،امام حسین علیه السلام، تا ابد زنده است برای آن است که حاضر نشد برای زنده ماندن ننگ بیعت با یزید را تحمل کند و ذلیلانه زیر حکومت آن نا مردان ننگ آلود به زندگی ادامه دهد.

جان خود را در ره صدق و صفا از دست داد          زین سبب تا حشر باشد گم بازار حسین

گر نداری دین به عالم لااقل آزاده باش               این کلام نغز می باشد ز گفتار حسین

مرگ با عزت ، زعیش در مذلت بهتر است           نفمه ای می باشد از لعل در ربار حسین

مردان خدا نه تنها از مرگ در راه حق نمی ترسند بلکه از آن استقبال می کنند، زیرا ماندگاری نام و یاد خویش و عزت ابدی را در آن می بینند . آنان که تن به زندگی حقیرانه در سایه سلطه فرومایگان و ظالمان می دهند، مردگان زنده نما هستند که فقط جسمشان زنده و متحرک است و گرنه روح و جانشان و انسانیت و کرامتشان لگد کوب جباران است. درود بر امام حسین علیه السلام که آموزگار شرافت و شهادت است و درود بر رهروان راه او که عزت را در سایه شهادت می جویند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
کتاب حکمت های حسینی/جواد محدثی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید